mekanikern Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Hey! Ifjor sommer så klarte jeg å tråkke altfor hardt på sykkelen min, og dette gjorde jeg hver dag. Til slutt falt pedalen til venstre av! Det var ikke noe galt med selve pedalen, men hullet, eller benet hvor pedalen skulle sitte hadde blitt enda større! Som om noen hadde borret på det! Noen som har kommet borti dette før? I såfall, hva kan jeg gjøre? Må jeg kjøpe et helt nytt krankparti? Jeg har null peiling på sykler. Jeg vet bare hvordan man skal bremse og svinge Any ideas? Endret 14. mars 2013 av DenFyrenDerBorte Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 det kan da nesten se ut som om overgangen fra pedalen til krankpartiet ikke har vert smurt, eller at et lager ikke har virket. Hullet i kranken er da helt nedslipt. Kansje du kunna ha lappet det sammen igjen med stålplast el. Ellers så må du nok bytte hele greia. Er sykkelen ny? Da er hvertfal dette en garantisak. Lenke til kommentar
mekanikern Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 det kan da nesten se ut som om overgangen fra pedalen til krankpartiet ikke har vert smurt, eller at et lager ikke har virket. Hullet i kranken er da helt nedslipt. Kansje du kunna ha lappet det sammen igjen med stålplast el. Ellers så må du nok bytte hele greia. Er sykkelen ny? Da er hvertfal dette en garantisak. Over 2 år gammel denne her!og takk for forslaget ditt! Hvor kan jeg få kjøpt stålplast? og hvor mye vil det koste? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Helicoil pleier å være svaret på dette. Skeptisk til at stålplast er sterkt nok, enda mer skeptisk til at du får bondet det in solid nok. Siden dette er på venstre side trenger du da en links gjenget helicoil. Et nytt kranksett koster fra ca 600, men du kan kanskje få en ny arm som reservedel for mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå