Gå til innhold

[Løst] Pedalene sitter ikke på!


mekanikern

Anbefalte innlegg

Hey! Ifjor sommer så klarte jeg å tråkke altfor hardt på sykkelen min, og dette gjorde jeg hver dag. Til slutt falt pedalen til venstre av! Det var ikke noe galt med selve pedalen, men hullet, eller benet hvor pedalen skulle sitte hadde blitt enda større! Som om noen hadde borret på det! Noen som har kommet borti dette før? I såfall, hva kan jeg gjøre? Må jeg kjøpe et helt nytt krankparti? Jeg har null peiling på sykler. Jeg vet bare hvordan man skal bremse og svinge :p

 

Any ideas? :)

post-279392-0-80922300-1363266768_thumb.jpg

post-279392-0-56011900-1363266771_thumb.jpg

Endret av DenFyrenDerBorte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan da nesten se ut som om overgangen fra pedalen til krankpartiet ikke har vert smurt, eller at et lager ikke har virket. Hullet i kranken er da helt nedslipt. Kansje du kunna ha lappet det sammen igjen med stålplast el. Ellers så må du nok bytte hele greia.

 

Er sykkelen ny? Da er hvertfal dette en garantisak.

Lenke til kommentar

det kan da nesten se ut som om overgangen fra pedalen til krankpartiet ikke har vert smurt, eller at et lager ikke har virket. Hullet i kranken er da helt nedslipt. Kansje du kunna ha lappet det sammen igjen med stålplast el. Ellers så må du nok bytte hele greia.

 

Er sykkelen ny? Da er hvertfal dette en garantisak.

Over 2 år gammel denne her!

og takk for forslaget ditt! Hvor kan jeg få kjøpt stålplast? og hvor mye vil det koste? :)

Lenke til kommentar

Helicoil pleier å være svaret på dette. Skeptisk til at stålplast er sterkt nok, enda mer skeptisk til at du får bondet det in solid nok.

 

Siden dette er på venstre side trenger du da en links gjenget helicoil.

 

Et nytt kranksett koster fra ca 600, men du kan kanskje få en ny arm som reservedel for mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...