styles.no Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Har nettopp anskaffet meg en HP/Compaq NX7000 Notebook (C1600, 512, 60gb, 9200M, 15.4"W..). Leverandør, HP.no og de testene jeg har lest oppgir alle batterikapasiteten til ca 4.5-5 timer - det er derfor med skuffelse jeg kun oppnår 3 timer på min egen modell. En bekjent av meg fikk akkurat samme modell på samme tidspunkt via samme leverandør og har også en levetid på kun 3 timer. Jeg har spurt litt rundt og mange mener at på nye notebooks tar det gjerne noen uker med utlading og opplading før batterikapasiteten yter sitt beste. Er dette riktig eller bør jeg allerede nå klage til HP/Compaq? At den yter noe bedre etter litt bruk forstår jeg, men fra 3 timer til 5 timer høres mye ut..? Lenke til kommentar
taihso Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 jeg har brukt min nx7000 ett par dager, og batteriet holder ikke 3 timer engang for dårlig dette...... Lenke til kommentar
skamor Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Har dere forsøkt med litt mindre lys på skjermen, og å sette strømstyring til "Max battery" etc? Kan være mye å hente på sånne justeringer... Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 hp oppgir seff best mulig batterikap. men det tilsier jo også at du setter strømsparing på max vil jeg nå tro.. vi har selv nettopp fått 16 nx7000 maskiner på jobb.. så jeg merker nok det selv etterhvert.. Lenke til kommentar
styles.no Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Jeg har vel hatt min i akkurat en uke nå, og selv om jeg skrur ned skjermens lysstyrke og setter den på 'Max Battery' får jeg ca 2:50 etter full recharge. Jeg vurderer en lite ukritisk telefonsamtale med HP snart med mindre ting forbedrer seg.. Lenke til kommentar
Jallaman Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 viktig å lade maskinen helt opp og helt ut noen ganger.. Intel speed step må jo aktiveres fra bios.. har en slik maskin her på jobben og den ser ut til å holde over 4 timer hvis jeg ikke gjør så mye, men hvis man fyrer opp en DVD eller.no blir det andre boller Lenke til kommentar
styles.no Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Jeg har ikke gjort stort i BIOS, men SpeedStep funker da fint her. Uansett så har jeg modus 'Max Battery' og da holder cpu-speed seg konstant på ca 600 mhz upåvirket av behov - har bekreftet dette i cpu-z. Ser ikke snutten av 4 timer her en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå