-kate Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg vet egentlig ikke helt hvilke utstyr jeg trenger, eller hvordan dette skal gjøres så jeg forklarer bare hva jeg skal gjøre: Jeg har to skur, med et lite stykke avstand fra hverandre. Vi kan kalle de skur 1 og skur 2 for forklaringens del her Jeg har en lampe i skur 1, som lyser når det kommer alarm. Det jeg vil er å overføre dette signalet til lampen i skur 2 også - helst trådløst. Siden skurene ikke er så nærme hverandre blir det veldig mye styr og kostbart med å legge jordkabel osv.. Jeg har en signal boks i skur 1 som gjør at lampen lyser når det kommer alarm, og dette vil jeg skal skje i skur 2 også. Så, oppsumering: Det som skal skje er at når lampen i skur 1 lyser, skal også lampen i skur 2 lyse. Spørsmål: Hva trenger jeg for å gjøre dette? og er det mulig på en eller annen måte å gjøre dette med en trådløs signalbehandling? (som dere sikker merker så er ikke dette mitt sterkeste felt) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Hva med en slags boks som sender/mottar WiFi og trigger et relé? Ikke om jeg vet det finne snoe sånt altså Lenke til kommentar
-kate Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 Hva med en slags boks som sender/mottar WiFi og trigger et relé? Ikke om jeg vet det finne snoe sånt altså Hvis det er noe slikt hadde det vært absolut aktuelt! noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Det finnes jo trådløse rele både wifi og blåtann, skal ikke være så veldig stor jobb få dette til, men det krever jo at du enten at du har wifi dekning med skurene, eller at det er såpass kort avstand mellom skurene at det holder med blåtann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå