sirius Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg skal overføre min gamle online konto til en ny win8 maskin. Men jeg finner ikke noe mail program. Annet en det som ligger på appene. Og det godtar bare hotmail. Stemmer det, eller roter jeg? Jeg vil gjerne ha mailen i skrivebordsmiljøet. Jeg sliter nå, kan noen hjelpe. Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg bruker X-notifier Den er for både Firefox , Chrome , Safari og Opera. For Gmail , Hotmail , Yahoo osv. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 Takk, men problemet mitt er at jeg ikke finner noe mailprogram i Win8. Noe slikt som Outlook Express. Er det noe slikt der? Jeg skal altså videreføre den gamle kontoen min, en online konto. Kan jeg få gjort det på noen måte i Win 8 ? Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Sorry , jeg misforstod. Jeg vet ikke om det nei , da jeg aldri har hatt bruk for det ( har brukt Thunderbird ) Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Outlook Express har blitt erstattet av Windows Mail. Last ned Windows Essentials. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 Takk til de som svarte. Og det mailprogrammet som ligger i Metro er bare for Hotmail ? Laster ned Live mail eller Thunderbird, eller er det noe annet som er bedre? Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Mail-appen ("metro") er for alle eposttyper, veldig enkelt å legge til ny epost. Støtter alt. Er det ikke bare å prøve å se selv? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Nope, det gjør den ikke. Mail-appen i WIndows 8 støtter nemlig ikke gamle POP3. Så hvis trådstarter absolutt må bruke denne gamle teknologien, så støtter jeg forslaget om Windows Essentials Mail. Mitt forslag er å opprette en ny konto på Outlook.com, deretter logge på online.no og sette opp videresending til den nye, for så å legge inn online.no som avsender på Outlook.com. Da får du lest eposten din overalt og kan enkelt laste ned til enheter (både PC, mobil og nettbrett) som også synker. Lenke til kommentar
twb Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Hvis du gjør som Pey`J foreslår, så risikerer du at online-kontoen din blir slettet på grunn av inaktivitet. De krever nemlig at du logger deg inn der med jevne mellomrom. Men for andre som ikke har online-adresse er dette en god løsning. Hvis du har brukt Outlook Express tidligere, så vil Thunderbird være det riktige valget for deg. Endret 16. mars 2013 av twb Lenke til kommentar
sevs Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg foreslår å gå på nett for å se episten, og å legge til bokmerke. (bare et forslag, jeg vet at det ikke svarte på spørsmålet.) Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Hvis du gjør som Pey`J foreslår, så risikerer du at online-kontoen din blir slettet på grunn av inaktivitet. De krever nemlig at du logger deg inn der med jevne mellomrom. Men for andre som ikke har online-adresse er dette en god løsning. Det var jeg ikke klar over. "Problemet" kan løses ved at du lar Outlook.com logge på og hente ned eposten fra Online.no. Lenke til kommentar
Dataidiot Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Nope, det gjør den ikke. Mail-appen i WIndows 8 støtter nemlig ikke gamle POP3. Så hvis trådstarter absolutt må bruke denne gamle teknologien, så støtter jeg forslaget om Windows Essentials Mail. Mitt forslag er å opprette en ny konto på Outlook.com, deretter logge på online.no og sette opp videresending til den nye, for så å legge inn online.no som avsender på Outlook.com. Da får du lest eposten din overalt og kan enkelt laste ned til enheter (både PC, mobil og nettbrett) som også synker. Hvis POP3 er utdatert teknologi, hva er så den nye? Jeg sliter med samme problem som trådstarter. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Den "nye" heter IMAP. Da er eposten på server og synkroniseres til dine enheter. Gmail og Outlook.com fungerer på denne måten. Alternative epost-programmer er nevnt tidligere i tråden. Windows Live Mail og Thunderbird støtter POP3 (@online.no-adresser). Lenke til kommentar
Dataidiot Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Den "nye" heter IMAP. Da er eposten på server og synkroniseres til dine enheter. Gmail og Outlook.com fungerer på denne måten. Alternative epost-programmer er nevnt tidligere i tråden. Windows Live Mail og Thunderbird støtter POP3 (@online.no-adresser). Da er nok ikke dette IMAP noe for meg, tilbakeskritt, ville jeg ha sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå