egen9 Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Hei, jeg har skrevet et program i python som går på den "Jeg har et tall mellom 1 og 10, gjett hvilket" leken, og den funker men jeg får en rar bug jeg ikke får fikset. Noen ganger får jeg at den sier at jeg er for lavt uavhengig av hvilket tall jeg skriver, og motsatt kan gå lavere og lavere helt ned til 0 og fortsatt får "Du må lavere". Noen som ser feilen? print "Jeg har et tall mellom 1 og 10" print "Gjett hvilket" import random from random import randint a = randint (2,9) b = int(raw_input()) if(a == b): print "Gratulerer du klarte det" else: while(b != a): if(a>b): print "Du m? lavere" if(a<b): print "Du m? h?yere" b = int(raw_input()) print "Gratulerer, du klarte det" Lenke til kommentar
TobbenTM Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) .. else: while(b != a): if(a<b): print "Du m? lavere" if(a>b): print "Du m? h?yere" b = int(raw_input()) print "Gratulerer, du klarte det" Du hadde bare byttet om på sammenligningene.. Endret 14. mars 2013 av TobbenTM Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Skrev bare litt om på koden din så det er lettere å lese. import random from random import randint print "Jeg har et tall mellom 1 og 10" print "Gjett hvilket" a = randint (2,9) while True: b = int(raw_input()) if(a == b): print "Gratulerer du klarte det" break elif(a>b): print "Du m? lavere" elif(a<b): print "Du m? h?yere" Endret 14. mars 2013 av JuletreDuden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå