Gå til innhold

[Løst] Halv-erfaren fotoentusiast leter etter ny DSLR

Anbefalte innlegg

Hei, mye flotte bilder! Når jeg ser hva du fotograferer, og hvis video ikke er viktig, ville jeg vurdert en brukt Nikon D700. Ganske stort hus, men enormt stor og lys søker, fordel i cockpit og i mørke. Suverent grep og dønn solid! Utrolig allsidig kamera, også ok til actionbilder.

Den får du lett til 7-8000 brukt nå, rundt 8500 får du også med batterigrep som er fint med actionbilder. Så en ny Sigma 24-70 2.8 på messa til FotoVideo til 4995. Evt vurder Tamrom med stabilisator, den erknallbra optisk, også på messa (ca 8000)

Da får du også råd til en Nikkor 70-300 VR som du finner brukt til ca 3000.

Da har du en rå pakke til grei pris!! Evt. erstatt hus med D600 som er veldig kompakt og dobbel oppløsning.

Det er en pakke med D600+24-120VR på messa, det er også en bra combo som gir deg god fleksibilitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

16-35 er et bedre valg enn 17-35 synes jeg. Du taper et trinn lysstyrke, men stabilisatoren gjør at du henter inn minst 2-3 trinn igjen, OG du får mer dybdeskarphet. Det er ikke umulig å ta skarpe bilder på et sekund lukkertid håndholdt med 16-35, det gjorde jeg mye selv da jeg hadde en. Jeg brukte min på en D3, og var veldig fornøyd teknisk sett med objektivet, men vidvinkel ble aldri min greie. Stabilisator er veldig kjekt når det humper og rister i 208'n :)

Endret av Shirmah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...