Gå til innhold

Du får ikke den nett-hastigheten du betaler for


Anbefalte innlegg

Jeg har kabel fra Canal Digital og har altid hatt den linja som jeg betaler for. Men det viktigste for meg er ikke at linjen leverer hver minste kb. Stabilitet er det viktigste for meg, og på det området leverer Canal Digital den mest stabile linjen jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til folk her som klager over hastigeten sin, dere vet vel at 20mbit ned ikke tilsvarer 20mbyte ned, mbyte er ca. halvparten av mbit.
Feil, ikke lefs ut noe du ikke har peiling på... 8 megabit = 1 megabyte. 1 bit = 1/8 byte :)Akk, forsein igjen :wallbash:

 

Det er en grunn til at jeg sa ca.

Lenke til kommentar

Kundene er nok ikke hovedproblemet nei, har super 70 fra canal digital og selv om jeg er koblet direkte til modemet uten noen andre på nettet får jeg aldri mer enn 60 mbps. 60 er den bare om jeg er heldig, ligger vanligvis å vipper på 50. Har de en dårlig dag går det enda saktere.

Det er jo godt mulig det er kapasitet hos ISP, eller signalkvalitet som er problemet i ditt tilfelle.

Alternativt kan det være parametre i PC eller nettverkskort.

 

Jeg hadde selv problemer med ustabil linje via DOCSIS og da var det for svakt signal til modem som var årsaken.

 

Men kundene er fremdeles hovedproblemet... Du kan ikke ta ditt tilfelle og generalisere, for det er sånn religioner skapes ;)

Lenke til kommentar

Ting som bare popper inn i hodet midt, som kan ødlegge resultatet.

 

- Trådløst Nettverk

- Gamle treige dataer

- Virus, Malware etc

- Nedlasting samtidig som de tar testen

osv

 

Har selv altibox, og ligger godt over eller nøyaktig på det jeg skal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Betaler for 40/10 VDSL og får 48/11-12 med 13ms ping. Egentlig ganske fornøyd, peak jeg får på Steam ved nedlasting er 6,2 MB/s, noe som tilsier enda litt høyere hastighet. Linjen er, og har vært i to år, stabil som fjell. :)

 

Det som irriterer meg derimot, er at jeg har lyst på 100/100, men kan ikke få det. :/

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

ca 880kb ned og ca 270 kb opp her jeg bor på Tromøya max hastighet leverert av Telenor å de påstår at de har den beste teknologien i aust Agder :nei2:

 

Bor du et sted hvor Telenor sliter med nettlinje, da bruker man ikke Telenor. Jeg bor 400meter fra å få fiber og høyhastighet adsl. Og Telenor kunne ikke gi meg bedre linje enn 1000kb/s ned og 200kb/s opp. Søkte litt rund og fant Broadnet og de kunne levere høyere hastighet enn de store aktørene som Telenor, Canal Digital, Nextgentel osv...

Lenke til kommentar

Altibox leverandøren "Agder Breiband" har ekstremt underdimensjonert nettverk . Der får en 4-5 mbit pr thread på kvelden i helgene. Det er standardsvar fra kundeservice, og lite hjelp å få .. "kjør speedtest ditt kjør speedtest datt"

 

Faktum er at single-stream tjenester som viaplay, youtube hd , og lignende er vanskelig å bruke på kvelden..

 

uavhengig av om du har 25 60 eller 100 , hjelper lite når nåløyet alle skal gjennom er for trangt..

Lenke til kommentar

Loqal sin upload virker generelt litt underlig, får også ofte vesentlig høyere upload på speedtest, men om man lar trafikken gå en liten stund stabiliserer det seg på "riktig hastighet", personlig synes jeg Loqal har endel å hente på hastighet per krone uansett, de er ganske slappe til å levere mtp på at det faktisk er fiber. Og asynkron linje? For noe tull...

 

AtW

Lenke til kommentar

Vil tro det er mange som sitter på laptopen med 802.11g og skal måle sin 70/10 linje etc eventuelt at de er masse annen trafikk samtidig.

 

Jeg har i alle fall alltid fått bittelitt mer enn 70Mbits ned og 10Mbits opp når jeg kobler direkte i modemet for å unngå forstyrrelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har vært Altibox kunde i nesten 8 år nå, å har alltid fått mer enn jeg betaler for. Bortsett fra noen små hicups når jeg flyttet og fikk det nye Zyxel modemet med innebygd ruter. :( Fikk satt modemet i bridge mode og brukte egen ruter så ble alt bra.

 

Oppetiden til Altibox er ekstremt bra, å kan vel telle på en hånd de gangene jeg har registrert at nettet har vært nede.

 

Har snakket med flere som sier de ikke får det de betaler for, å de fleste har målt med bloatware/virus infiserte laptoper over trådløst nett. Er etter min erfaring som oftest brukeren sin kunnskap/utstyr, som gir dårlige målinger på raske fiberkoblinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...