trrunde Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 http://i46.tinypic.com/352of1l.png Men den er jo i bridge?! Hjemmesentralen din tar ikke riktig config. Ta kontakt med feilmeldingstjenesten på telefon eller facebook. Lenke til kommentar
Mutteone Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2013 Kan ringe å høre! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Du er ikke i bridge modus nei, så lenge du ser en IP på ruteren din som tilsvarer 192.168.x.x eller 10.x.x.x eller 172.16.x.x så er du IKKE i bridge IP men på ett under LAN med dobbel NAT. Og med dobbel NAT så må du forwarde porter på to plasser istedet for en, så enten er sentralen din kranglete og nekter å ta konfigen eller noe annet er rart, uansett du må ta kontakt med dem og nevne at du har en LAN IP på routeren din når du er i bridged modus, til tross for at sentralen står i bridge. Lenke til kommentar
dolten Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Enig, med bridge mode SKAL du ha ekstern ip adresse ikkje LAN typen som 007CD beskrev. Fleste andre på altibox har DMZ, og du er så heldig å få bridge modus:). Men prøv å koble kabel direkte til Hjemmesentral og sett TCP IPV4 tilkoblingen din i windows under nettverk til å motta ip adresse automatisk. Deretter kjør "CMD" og kjør kommando "ipconfig /release" og "ipconfig /renew". Dette bare i tilfelle du har heng i cachen fra gammelt oppsett. Lenke til kommentar
Mutteone Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 et annet tegn på at den ikke er riktig bridget, den skal vell ikke sende ut trådløstnett? For det gjør den! Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 et annet tegn på at den ikke er riktig bridget, den skal vell ikke sende ut trådløstnett? For det gjør den! wlan skal bli deaktivert når bridge mode blir aktivert. Har du vært i kontakt med feilmeldingstjenesten? https://facebook.com/altibox Eller du kan ringe 0feil Lenke til kommentar
Mutteone Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Nei har ikke vært i kontakt med dem enda, men skal ringe feilmeldingstjenesten nå å høre. Lenke til kommentar
Mutteone Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Har nå vært i kontakt med Lyse og han jeg snakka med kunne ikke finne ut hva feilen var, men at det var noe feil var vi begge enige om. for han kom ikke inn på hjemmesentralen her, men fikk bare opp statusen. Så han skulle sende saken til tekniskavd. Så skulle jeg få svar så fort de visste noe. Så holder saken oppdatert så fort jeg vet noe mer Endret 17. mars 2013 av Mutteone Lenke til kommentar
Mutteone Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Etter jeg snakte med lyse tidligere i dag så skulle jo han sende saken til tekniskavd. men ca. 2 timer etter jeg snakte med han så forsvant internetten en times tid og etter det så har alt vær i orden, jeg er nå Connectable på tvtorrents som tilsier at porten er nå åpen! :green: Endret 17. mars 2013 av Mutteone Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Etter jeg snakte med lyse tidligere i dag så skulle jo han sende saken til tekniskavd. men ca. 2 timer etter jeg snakte med han så forsvant internetten en times tid og etter det så har alt vær i orden, jeg er nå Connectable på tvtorrents som tilsier at porten er nå åpen! :green: Bra det løste seg hvilken ipadresse får du på d-link boksen nå? 81.x ? Eller 192.168.10.x ? ble nok kjørt en oppgradering av firmware på hjemmesentralen din 1 Lenke til kommentar
Mutteone Skrevet 17. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2013 Bra det løste seg hvilken ipadresse får du på d-link boksen nå? 81.x ? Eller 192.168.10.x ? ble nok kjørt en oppgradering av firmware på hjemmesentralen din Ja veldig glad at ting er i orden nå. Hadde egentlig gitt opp dette probleme, så glad jeg tok saken opp på forum! Får nå 84.x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå