Maniac Skrevet 13. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Hei, Har tenkt å skaffe meg en GTX670 (har gtx 460 i SLi nå). Lurer på forskjellen mellom de forskjellige gtx 670 kortene, de varierer litt i klokkehastighet, hvor viktig er dette sammenlignet? Ser på de kortene her: Gigabyte: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751040 MSI: http://www.komplett....ku=756301#extra ASUS: http://www.komplett....aspx?sku=751639 ZOTAC: http://www.komplett....aspx?sku=751360 De ligger på rundt 3000 kr alle sammen, noen er 300 kr dyrere. Men hvorfor bør jeg f.eks. velge MSI kortet framfor Gigabyte sin? Takk Endret 14. mars 2013 av Maniac Lenke til kommentar
tommytoa Skrevet 13. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2013 Spiller ingen rolle hvilken klokkehastighet de har fra produsentene. Kan man fint stille på selv på 1 sekund eller to. Asus-kortet kommer jo med Assasins Creed 3 og gear up free to play, hva enn nå det er, så det ville jeg gått for. Forskjellen er viftene, og dermed støy og kjøling av kortet. Hva som er best vet jeg ikke, men skiller sannsynligvis forferdelig lite. Du vil nok få høre at dette er et bedre alternativ, både med tanke på medfølgende spill og ytelse, men det får bli opp til deg. 2 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 13. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2013 Hvis du skal ha mest for pengene er det 7970 kortet det beste, men liker du nvidia mest er msi kortet det absolutt beste. Msi kortet har en veldig bra kjøler og klokker veldig bra. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2013 Ettersom MSI hadde gjort en kraftig modifikasjon på sine Power Edition-varianter av 670 og 660 Ti som gjorde at de produserte ganske mye bedre resultater enn andre produsenter, problemet var bare at de hadde redusert levetid og ville ikke fungere med en del strømforsyninger. Problemene har blitt fikset, men ytelsen har også falt med sånn ca 10% som følge av fiksen. ASUS-varianten har en god og stille kjøler, så jeg lener mot den om du absolutt skal ha Nvidia. 2 Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mars 2013 Tusen takk for alle svar. Dette vil hjelpe valget. Egentlig så er jeg ikke veldig kresen på om det er ATI eller Nvidia, men ut fra erfaring så har jeg hatt mindre problemer\utfordringer med Nvidia sine kort. Men jeg er kresen på om kortet bråker. Så jeg vil helst ha en som er stillegående. De kortene jeg har nå, bråker noe sinnsykt ved spilling. Asus ser ut som bra valg, mest for pengene også. Og de skuffer jo sjeldent Takk Lenke til kommentar
c0ily Skrevet 14. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Jeg kjører 2 stk Gigabyte GTX 670 (2GB) i SLI og jeg hører de knappest. Har også en h80 cpu-kjøler, eneste viftestøyen jeg har er fra den. Jeg kan skru opp viftehastigheten på kortene opp til rundt 50-60% før jeg hører noe! Asus hadde en del problemer med sitt GTX 670 for en stund siden, men det kan jo hende de har fikset nå. Edit: Når jeg hadde bare ett kort dragde jeg alt av spill på max. hadde en 70+ fps på alle spilt avhengig av hvilket spill. Endret 14. mars 2013 av c0ily Lenke til kommentar
otl Skrevet 14. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Hvilke problemer hadde Asus med 670 kortet? Hvis det gjelder det TOP kortet, er jo det ett annet skjermkort. Kan anbefale Asus kortet på det høyeste. Endret 14. mars 2013 av otl Lenke til kommentar
c0ily Skrevet 14. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2013 Da var det nok bare jeg som tenkte på et annet skjermkort. Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Så at jeg linket til feil Gigabyte kort, var ikke meningen å legge inn 4gb versjonen. 2gb skulle det være. Den koster 2880 kr Endret 14. mars 2013 av Maniac Lenke til kommentar
Jonassl Skrevet 14. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg kan med et stort smil anbefale Gigabyte, har 2 stykk i SLI med fine temperaturer. viftene er ikke hørbare før den bikker 50%. Og med den viftehastigheten kan du kjøre heaven 3.0 på maks uten å bikke 60 grader. Det er også det skjermkortet som tar minst plass på tykkelse i tilfelle du vil få et til senere. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 15. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2013 Jeg har Asusmodellen selv og den er stille og yter mycket bra! Nå hører jeg bare strømforsyninga mi stort sett. Noctua NH-D14, Asus GTX670 og Fractal Design kabinett og vifter funker bra Lenke til kommentar
otl Skrevet 15. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2013 Hør hvor stille Asus kortet her er. Dette er TOP versjonen som er klokket høyere enn det Asus kortet som er linket til lengere opp i denne tråden, så det "bråker" litt mer. http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-670-test-review,3217-14.html 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2013 Eneste bakdelen med DCU2 er at kortet opptar 3 plasser. Dette kan suge om man vil ha plass til andre ting i pci-e slottene. 2 stk slike i sli opptar da 6 slotter, noe som er helt håpløst. Men ellers er korta veldig bra. Dog jeg selv har bare erfaring med Gigabyte wf3 gtx670, og det overklokka noe hinsides! 1300mhz var lett. Max overklokk va ca 1360. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2013 Eneste bakdelen med DCU2 er at kortet opptar 3 plasser. Dette kan suge om man vil ha plass til andre ting i pci-e slottene. 2 stk slike i sli opptar da 6 slotter, noe som er helt håpløst. Men ellers er korta veldig bra. Dog jeg selv har bare erfaring med Gigabyte wf3 gtx670, og det overklokka noe hinsides! 1300mhz var lett. Max overklokk va ca 1360. GTX 670 DCU2 tar kun opp 2 plasser Gigabyte-varianten har fått noen sinnsvake overklokkingsresultater også ja, vanskelig å si hvorfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå