KennethM Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Hei Digital-foto.no har et innmeldingstilbud der du kan få en digital tv-tuner til pc hvis du abonnerer. Spørsmålet mitt er da hva slags kanaler kan jeg regne med å få inn på pc'en hvis jeg skaffer meg en slik en? (Om noen) Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 I beste fall NRK 1, 2, 3 som er ukodet i bakkenettet, da det ikke er noe sted å putte inn programkort fra RiksTV. Visjon Norge (TV for de frelste) er muligens også ukodet. Dette forutsetter at den støtter MPEG4 dekoding av bilder og hvadetnåvar på lyd, Norge som startet med DTT litt seinere enn f.eks Sverige bruker nyere standarder enn andre land, tidligere har det vært et problem at USB-DTT-tunere ikke har støttet dette. Den lille antenna som følger med vil sannsynligvis funke sånn halvveis brukbart der dekningskartet er mørkegrønt og ikke i det hele tatt der kartet er lysegrønt, men om den kan byttes med antennekabel for å kobles til ekstern antenne kan den kanskje være en morsom gadget. Lenke til kommentar
KennethM Skrevet 13. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2013 I beste fall NRK 1, 2, 3 som er ukodet i bakkenettet, da det ikke er noe sted å putte inn programkort fra RiksTV. Visjon Norge (TV for de frelste) er muligens også ukodet. Dette forutsetter at den støtter MPEG4 dekoding av bilder og hvadetnåvar på lyd, Norge som startet med DTT litt seinere enn f.eks Sverige bruker nyere standarder enn andre land, tidligere har det vært et problem at USB-DTT-tunere ikke har støttet dette. Den lille antenna som følger med vil sannsynligvis funke sånn halvveis brukbart der dekningskartet er mørkegrønt og ikke i det hele tatt der kartet er lysegrønt, men om den kan byttes med antennekabel for å kobles til ekstern antenne kan den kanskje være en morsom gadget. Med andre ord, ingenting for meg. Takk for svaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå