Fjelldal83 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Hei! Jeg har tenkt å investere i en NAS til maks 3000 kr som skal brukes til alt fra backup, til streaming av film osv. Den må være kompatibel med OSX, Windows, Android og iOS. Hvilken NAS vil datafolket anbefale? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Hvor mange disker skal det være plass til i den og skal disse være med i prisen? Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 13. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2013 Hvor mange disker skal det være plass til i den og skal disse være med i prisen? Helst fire og disker trenger ikke nødvendigvis å følge med Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Tja. Du har Synology ds413j feks. Gjennomført programvare! Lenke til kommentar
Munty Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Jeg har gode erfaringer med følgende NAS fra Netgear, bare 6 disk-versjonen. Kjører den med 6x3TB i RAID 6. Knallbra. Godt brukergrensesnitt, og snakker godt med både SMB og AFP. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602464 Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) Jeg har en Synology og er imponert over hvor lettvint det var å sette den opp, konfigurere og monitorere. Til under 3000,- er det vel DS413j som er mest aktuell hvis du skal ha Synology. Endret 16. mars 2013 av _Xorcist Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Stiller meg helt klart bak anbefalingene av Synology-NAS, da disse er svært gjennomførte og kompatible med de fleste enheter og programvarer. Du kan selv ta en titt på programvaren via Synology sine sider, for å se hvordan det er. I tillegg har dem et bredt utvalg av applikasjoner til iOS og Android, da både mobiltelefoner og nettbrett. Synology koster kanskje noen kroner ekstra i.f.t. konkurrentene, men om du vil ha en fullverdig NAS, så er det ingenting å spare på. I tillegg er jeg overrasket over hvor ofte det kommer oppdateringer og oppgraderinger på programvaren, noe som ikke alle produsenter er like flinke til. Lykke til Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2013 Det blir nok en Synology på meg. Takkar og bukkar til alle for gode råd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå