Brann89 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Har koblet til en boks til datamaskinen, som skulle finne nett til meg, men når eg nå koblet den fra maskinen, så får eg beskjed om at den trådløst nettverket er deaktivert, men er ikkje noen form for knapp for å slå den på. Kva skal eg gjøre? Dataen er en Fujitsu Lifebook A series AH531 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Hva er denne "boksen" for noe? Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 13. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2013 Det er en Alfa Network, Wireless USB Adapter. Model: AW/US036NH Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Det er en Alfa Network, Wireless USB Adapter. Model: AW/US036NH Altså en trådløs nettverksadapter. Da er det ikke så rart at du mister nett når du plugger den ut. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 13. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2013 Altså en trådløs nettverksadapter. Da er det ikke så rart at du mister nett når du plugger den ut. Greit at eg mister nettet når den blir plugget ut, men det skal forsatt være mulig å koble til nettverket uten den boksen tilkoblet maskinen. Andre i familien som er på nettet uten den og det går fint. Så maskinen har altså automatisk slått av den trådløse mottakeren på maskinen etter eg koblet til den adapteren på maskinen. På denne maskinen finnes det ingen knapp for å skru på maskinen, så da lurte eg på om noen viste kordan man slo den på igjen. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Greit at eg mister nettet når den blir plugget ut, men det skal forsatt være mulig å koble til nettverket uten den boksen tilkoblet maskinen. Andre i familien som er på nettet uten den og det går fint. Så maskinen har altså automatisk slått av den trådløse mottakeren på maskinen etter eg koblet til den adapteren på maskinen. På denne maskinen finnes det ingen knapp for å skru på maskinen, så da lurte eg på om noen viste kordan man slo den på igjen. For det første forstår jeg ikke hvorfor du koblet til en wifi-adapter over USB når du har wifi på laptoppen, men det er nå så. På Fujitsu Lifebook A series AH531 er det vel bare å trykke fn+F5 for å skru av/på wifi. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 Takker, det var virkelig så enklet jah. Einaste grunnen til eg gjorde det, var fordi eg trodde det ikkje var noe trådløst internett i den leiligheten som eg bur i og det dermed måtte koble til den wifi adapteren til maskinen Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Bra det funket. Skjønner fortsatt ikke.. WiFi-adapteren du plugget til via USB har akkurat samme funksjon som nettverkskortet i maskinen din bare at den kobler til med USB fremfor PCI. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 Det har eg også forstått nå, men den dagen eg kom, trodde eg at det ikkje var trådløst nettverk, men at eg måtte bruke WiFI adapteren for å få nett. Rett og slett en generaltabben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå