Marius13 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) (ADOBE FLASH CS 6) Hei, jeg er en gutt på 19 år som går IT2. Jeg har under hele semesteret klart meg i faget med stå karakter, men har ikke jobbet så mye hjemme. Mye av grunnen til dette er at jeg har lite forståelse for faget generelt... Jeg veit at det finnes SWF - decompilere som man få gjort om SWF filer om til FLA filer og det er dette jeg i hovedsak er ute etter. Men problemet er eks at alt av knapper, tekstfelt o.l blir gjort om til enkelte "layers" som ikke viser noen form for kode, men som fungerer i "kjør modus" derfor er mitt spm om det faktisk er mulig at slikt kan gjøres? kan man få koden slik at man kan se etter det? å faktisk lære? Endret 13. mars 2013 av Marius13 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Det er ekstremt få systemer som fører til at en får 1:1 dekompilering. Sirkler kan blir gjort om til kurver, layers kan bli satt sammen, variabler mister navn, funksjoner kan forsvinne til fordel for inlining og en hel rekke andre bieffekter fører til at det man får ut av en decompiler ikke nødvendigvis er veldig enkelt å lese eller forstå. Kan du ikke bare få kildefilene av læreren? Lenke til kommentar
Marius13 Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 Det er ekstremt få systemer som fører til at en får 1:1 dekompilering. Sirkler kan blir gjort om til kurver, layers kan bli satt sammen, variabler mister navn, funksjoner kan forsvinne til fordel for inlining og en hel rekke andre bieffekter fører til at det man får ut av en decompiler ikke nødvendigvis er veldig enkelt å lese eller forstå. Kan du ikke bare få kildefilene av læreren? Problemt er at alt av hjelpemidler er lov på prøver, der vi får swf fila og skal lage noe som er lignende, ved å kunne få litt av koden (ikke alt) vil jeg lettere kunne klare det, samtidig som det er lov.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Hvilken decompiler bruker du? Lenke til kommentar
Marius13 Skrevet 19. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2013 Hvilken decompiler bruker du? Sothink swf compiler, noen andre forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå