Gå til innhold

- SimCity er ikke avhengig av nettet (Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, null sjokk-verdi her. Til-og-med med få kunnskaper innen pc verdenen kan man egentlig rasjonalisere seg fram til at pcene nå til dags skal lett kunne sjonglere ressurskravene til Simcity og en del til.

 

@Brawler

Seriøst? Noe sånt forventet man egentlig fra tidligere iterasjoner av bysimuleringer, men i 2013 med quad-core og lignende? Dårlig av maxis. Det er en liten, men viktig detalje, en av mange virker det som.

Endret av ghost_ronin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt rundt dette spillet er en stor tragisk komedie.Nå har det kommet frem at innbyggerne i byene som bygges ikke har et fast hjem og ikke en fast jobb.De reiser fra huset sitt og til den nærmeste jobben. De reiser så fra jobben til det første og nærmeste huset som er ledig, samme om det er det samme huset de kom fra eller ikke. Så må de ut å finne ny jobb igjen. Kjører de til en jobb, og det kommer en sim akkurat før dem til døra må de snu og finne en annen jobb. Dette betyr at en innbygger kan måtte reise opp mot dobbelt så langt for å finne jobb/hus hver eneste syklus dersom noen flytter inn = Mer biltrafikk. Personer lar bilen stå når jobben er nær. Dette gjør det vanskeligere å planlegge trafikk siden strømmen ikke er konsevent ei heller logisk. De fleste spillere må bare lage tonnevis av busser/busstopp og håpe på det beste.Avansert simulering helt ned på Sims-nivå dette, ja Maxis.

 

Har du en kilde ang. simmene, dette intresserte meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig dette hvordan en drøss av spill lansert gjennom EA er lasset fulle med slike idiotiske designfeil som problemet med innbyggere og jobb som brawler over her nevner.

 

Skulle jo nesten tro at spillstudioene blir pushet til å lansere før de er _HELT_ ferdige :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så da har vi det, mer eller mindre svart på hvitt, online only er intet annet en DRM. Fint av EA å lyve om slikt. For ei suppe.

 

Jeg håper bare det får konsekvenser for EA, ikke bare ramaskrik på internett, men virkelige konsekvenser og at folk IKKE slutter og diskutere og skrike om dette på nettet.

Endret av Everket
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt rundt dette spillet er en stor tragisk komedie.Nå har det kommet frem at innbyggerne i byene som bygges ikke har et fast hjem og ikke en fast jobb.De reiser fra huset sitt og til den nærmeste jobben. De reiser så fra jobben til det første og nærmeste huset som er ledig, samme om det er det samme huset de kom fra eller ikke. Så må de ut å finne ny jobb igjen. Kjører de til en jobb, og det kommer en sim akkurat før dem til døra må de snu og finne en annen jobb. Dette betyr at en innbygger kan måtte reise opp mot dobbelt så langt for å finne jobb/hus hver eneste syklus dersom noen flytter inn = Mer biltrafikk. Personer lar bilen stå når jobben er nær. Dette gjør det vanskeligere å planlegge trafikk siden strømmen ikke er konsevent ei heller logisk. De fleste spillere må bare lage tonnevis av busser/busstopp og håpe på det beste.Avansert simulering helt ned på Sims-nivå dette, ja Maxis.

 

Så det er derfor halve landsbyen min jobber som brannmenn og politi... Fantastisk at det er denne super-avanserte simuleringen som gjør at vi spiller på mikroskopiske firkanter.

Lenke til kommentar
Alt rundt dette spillet er en stor tragisk komedie. Nå har det kommet frem at innbyggerne i byene som bygges ikke har et fast hjem og ikke en fast jobb. De reiser fra huset sitt og til den nærmeste jobben. De reiser så fra jobben til det første og nærmeste huset som er ledig, samme om det er det samme huset de kom fra eller ikke. Så må de ut å finne ny jobb igjen. Kjører de til en jobb, og det kommer en sim akkurat før dem til døra må de snu og finne en annen jobb. Dette betyr at en innbygger kan måtte reise opp mot dobbelt så langt for å finne jobb/hus hver eneste syklus dersom noen flytter inn = Mer biltrafikk. Personer lar bilen stå når jobben er nær. Dette gjør det vanskeligere å planlegge trafikk siden strømmen ikke er konsevent ei heller logisk. De fleste spillere må bare lage tonnevis av busser/busstopp og håpe på det beste. Avansert simulering helt ned på Sims-nivå dette, ja Maxis.

 

Legg dette på det faktum at det bare er ca 10% av populasjonen som faktisk simuleres, så er det litt av en skandale ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...