Syv Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Tenkte å bygge ny PC primært til gaming. For øyeblikket ønsker jeg å spille SimCity på max. Ellers de fleste spill må max til medium de neste 2+ årene . Spiller nå SimCity på medium (@1920x1080) på en gammel core2duo E8500 (litt overklokket), GTX 460, 4GB RAM. Merker imidlertid FPS drop, og må ned til low så fort byen får noen hudre tusen agenter, for å holde noenlunde 30+ FPS Har satt sammen to lister på prisguide. Litt usikker hvor mye ytelse jeg tjener på å gå for det dyreste alternativet. Henholdsvis: "i7" og "i5" Ønsker en rimelig stillegående PC så grafikkort som ikke durer som en støvsuger er et must. Ellers en stille PSU og en noctua CPU-kjøler. Kabinettet i begge oppsettene skal vel allerede være bra støydempet. Går jeg i fella ved å velge det LX-hovedkortet på"i5"? Hva med strømforsyningene, grafikkort, og ellers? I det hele tatt, er det verdt å legge ut +-4000 kr. ekstra her - og viktigere - hvordan fungerer listene med tanke på intern logikk på oppsett? Vurderer også å bare skippe SSD for øyeblikket, da en Maxis-ansatt på reddit kunne fortelle det i liten grad påvirker ytelsen til SimCity, og heller oppgradere etterhvert som man får mer kapasitet for pengene. Kan da heller legge disse pengene i et bedre skjermkort. Endret 13. mars 2013 av Syv Lenke til kommentar
Vigilante85 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Hva med dette oppsettet? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Tenkte å bygge ny PC primært til gaming. For øyeblikket ønsker jeg å spille SimCity på max. Ellers de fleste spill må max til medium de neste 2+ årene . Spiller nå SimCity på medium (@1920x1080) på en gammel core2duo E8500 (litt overklokket), GTX 460, 4GB RAM. Merker imidlertid FPS drop, og må ned til low så fort byen får noen hudre tusen agenter, for å holde noenlunde 30+ FPS Har satt sammen to lister på prisguide. Litt usikker hvor mye ytelse jeg tjener på å gå for det dyreste alternativet. Henholdsvis: "i7" og "i5" Ønsker en rimelig stillegående PC så grafikkort som ikke durer som en støvsuger er et must. Ellers en stille PSU og en noctua CPU-kjøler. Kabinettet i begge oppsettene skal vel allerede være bra støydempet. Går jeg i fella ved å velge det LX-hovedkortet på"i5"? Hva med strømforsyningene, grafikkort, og ellers? I det hele tatt, er det verdt å legge ut +-4000 kr. ekstra her - og viktigere - hvordan fungerer listene med tanke på intern logikk på oppsett? Vurderer også å bare skippe SSD for øyeblikket, da en Maxis-ansatt på reddit kunne fortelle det i liten grad påvirker ytelsen til SimCity, og heller oppgradere etterhvert som man får mer kapasitet for pengene. Kan da heller legge disse pengene i et bedre skjermkort. Oppsett nr 2 med i5 synes tilpasset. Jeg ville nok endret kun en ting nemlig skjermkortet og gått opp 1 hakk dvs tatt TI modellen til 660 eller evt HD 7950. De koster ikke så mye mer men yter desto mere enn GTX 660 uten ti. HD 7970 virker som overkill, og generelt kan man si at skjermkort over de to jeg nevnte trenges bare ved spill over flere skjermer. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Nå ja, man kan jo nyte godt av det ekstra ett 7970 kan gi, men ett 7950 er vel mest såkalt bang for the buck. Btw, noen folk skriver litt ymse om kvaliteten på de GX psuene til coolermaster. Lenke til kommentar
Syv Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 Ja, går sannsynligvis for et bedre skjermkort. Bare det yter bra og er rimelig stillegående så er jeg fornøyd. Det EVGA GTX460 kortet jeg har nå yter jo bra i sin klasse samtidig som det knapt er mulig å høre en lyd fra det. Eide før det et powercolor HD 4870 som tok kvelden. Skikkelig støvsuger. Aldri mer =P Hva syns dere om det LX-hovedkortet ? Pro koster nesten det dobbelte, men vil LX levere? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Et LX kort vil levere omtrent det samme i ytelse. Forskjellen mellom LX og Pro går primært på andre ting, som antall tilkoblinger osv. Flere 6 Gbit SATA, 3 stk PCIe x16 (mot 2 stk på LX) osv. Man må sammenligne spesifikasjonene for å se forskjellen. Før i tiden kjøpte jeg alltid PRO, men i det siste har jeg valgt å kjøpe de litt rimeligere variantene - da jeg ikke har brukt for SLI/xFire, mengder av SATA osv på stasjonære maskiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå