Fragletrollet Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 prøvde å sette fsb til 200 og multiplier til 10, men når jeg prøver å starte maskina kommer det ingenting opp på skjermen og POST message sier: Memorytest failed. Det er ikke noe gærent med rammen, foralt funka jo før jeg gjorde det jeg beskrevet. hva skal jeg gjøre? skal jeg ta ut batteriet på hket? eller hva???? hjelp meg værsåsnill! Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Tåler minnet ditt 200Mhz da? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 I manualen som fulgte med hovedkortet ditt, er det en forklaring på hvordan du skal nullstille BIOS. Gjør dette. (hvis du ikke har manualen, plugger du ut strømmen baki og tar ut og inn batteriet) Grunnen til at maskinen sier Memtest failed, er fordi du har overklokket FSB for mye. Når du skal overklokke FSB, tar du små skritt om gangen(gjerne bare et par MHz om gangen), restart maskinen, tester om alt er ok, og fortsetter et par MHz til. Slik fortsetter du helt til maskinen ikke vil starte. Da nullstiller du BIOS og setter den til det høyeste du oppnådde uten at maskinen klikket. Hvis du skal klokke mere derfra, kan det hende at du må øke spenningen på CPU eller RAM. Lykke til! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 TAKK!!! har aldri vært gladere over at det finnes folk som dere! takk! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 /me har opplevd å få meldinga "Memorytest failed, computer now booting from operating system".. og alt funker som det skal... weird Lenke til kommentar
lperik Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 prøvde å sette fsb til 200 og multiplier til 10, men når jeg prøver å starte maskina kommer det ingenting opp på skjermen og POST message sier: Memorytest failed. Det er ikke noe gærent med rammen, foralt funka jo før jeg gjorde det jeg beskrevet.hva skal jeg gjøre? skal jeg ta ut batteriet på hket? eller hva???? hjelp meg værsåsnill! Tviler på at TwinMos PC2700 rammen tåler 200mhz fsb. Min gjør iallefall ikke det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå