K R U E G E R Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Hei! Har et par spørsmål om privatisteksamen i fysikk 2. 1.Jeg går VG3 og vurderer muligens å ta opp fysikk 2 neste år. Om jeg bare får standpunkt i år, altså ikke kommer opp til muntlig eller skriftlig eksamen, vil jeg da måtte ta både skriftlig og muntlig eksamen neste år da, hvis jeg ønsker å forbedre? Eller bare en av delene? Isåfall, bestemmes det tilfeldig om jeg får muntlig eller skriftlig? 2. Dersom jeg ønsker å fjerne et fag fra VG2 og ta privatisteksamen i et nytt fag, vil jeg da måtte ta både skriftlig og muntlig eksamen i det nye faget? Lenke til kommentar
frilufta Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Hei! 1. Fysikk 2 som privatist krever at du avlegger både skriftlig og muntlig eksamen. Hvis jeg var deg ville jeg ha jobba på for å få en ok standpunktkarakter, og krysse fingrene for å ikke komme opp til eksamen i mai. 2. Det avhenger av hvilket nytt fag du velger. Det er bare noen fag som krever at du avlegger både skriftlig og muntlig eksamen, og det er for det meste VG3-fag. (Kjemi 2, biologi 2, fysikk 2, og for øvrig alle språkfagene, inkludert alle engelskfag). 1 Lenke til kommentar
K R U E G E R Skrevet 13. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Hei! 1. Fysikk 2 som privatist krever at du avlegger både skriftlig og muntlig eksamen. Hvis jeg var deg ville jeg ha jobba på for å få en ok standpunktkarakter, og krysse fingrene for å ikke komme opp til eksamen i mai. 2. Det avhenger av hvilket nytt fag du velger. Det er bare noen fag som krever at du avlegger både skriftlig og muntlig eksamen, og det er for det meste VG3-fag. (Kjemi 2, biologi 2, fysikk 2, og for øvrig alle språkfagene, inkludert alle engelskfag). Takk for svar. Ligger an til 5, så det er ikke snakk om stå eller stryk Hvis jeg kommer opp i skriftlig fysikk og vil forbedre etterpå, kan jeg da bare ta en ny skriftlig eksamen i FY2 som erstatter standpunkt og eksamen? Eventuelt hvis jeg kommer opp til muntlig, ta en ny muntlig eksamen som erstatter standpunkt + forrige muntlig eksamen? Endret 13. mars 2013 av K R U E G E R Lenke til kommentar
frilufta Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Svaret på begge spørsmålene er dessverre nei. Dersom du ønsker å forbedre en hvilken som helst karakter i fysikk 2, det være enten eksamens- eller standpunktkarakter eller begge deler, så må du gå opp til både skriftlig og muntlig eksamen. Dette fordi du skal ha to karakterer på vitnemålet i dette faget. - når du har gått opp som privatist. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå