fanboy67 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Har nylig flyttet til et lite sted, her er det bare ett lite treningssenter som jeg har prøvd et par ganger, og det suger. Gidder ikke å utdype, men jeg vil ikke bruke det. Altså må jeg trene hjemme. Har et par manualer fra en annen tid, en benk (uten stang), og min egen kropp til disposisjon. Har også en boksesekk jeg kan henge opp hvis nødvendig. Er ikke så opptatt av å bli "ripped" til badesesongen (selv om det selvfølgelig er en bonus), vil bare bli sterkere. Hadde vært kult å klare å ta 10 sammenhengende pushups uten at musklene mine produserer nok melkesyre til å forsyne en liten by med strøm. Noen forslag til et treningsprogram? Vil fokusere mest på kjernemuskulatur og store muskelgrupper, men anything goes. På forhånd, takk. Lenke til kommentar
Bob Bohem Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Hva med denne 5-splitten? Mandag- bryst Tirsdag - rygg onsdag - bein og mage torsdag - armer fredag - skuldre Du kommer langt med litt kreativitet, hva øvelser gjelder. Armhevinger, sidehev, situps i forskjellige varianter, knebøy, shrugs, dips fra kanten av benken med beina på en stol eller noe høyt, gjerne med vekt fanget, fronthev. Alle disse og mange flere kan utføres med det utstyret du har nå. Men jeg ville investert i en vektstang og gjerne 2 * 5 kg for å ha litt mer å velge mellom, og da kan du også trene mange flere base-øvelser mer effektivt, som benkpress med stang, andre press-øvelser for blant annet skuldre, bulgarske utfall og masse mer ( kan jo forsåvidt trenes md manualer også seff, den øvelsen ). Et lite artig tips: Jeg har fått tilbakemelding fra flere om at de har vokst godt bare på å gjøre denne spesielle øvelsen. Personlig har jeg egentlig aldri prøvd, da jeg har glemt litt av det, til nå av en eller annen grunn: Øvelsen går ut på å stille seg ved en vegg, et bord eller et eller annet du kan finne litt motstand i. Deretter fester du fingertuppene på veggen eller kanten, og spenner kroppen alt du kan, som at du dytter og drar veggen samtidig. Prinsippet går i hvertfall ut på at du spenner hele kroppen, og kjenner at hver eneste muskel holder på å eksplodere av spenning. Deretter slipper du løs. Du kan prøve å gjøre dette noen ganger i uken, i tillegg til vanlig trening. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Hvis målet ditt er å ta 10 pushups, vel, da får du ta pushups da. Trening hjemme er nok et tapsprosjekt for de fleste, blir ingenting seriøst ut av det med mindre du har et styrkerom med det du trenger. 3 Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Hvis målet ditt er å ta 10 pushups, vel, da får du ta pushups da. Trening hjemme er nok et tapsprosjekt for de fleste, blir ingenting seriøst ut av det med mindre du har et styrkerom med det du trenger. Å kalle det tapsprosjekt er kanskje litt satt på spissen. Hvis man er på et lavt nivå, så er det mye bra som kan skje med litt strukturert hjemmetrening, og man trenger ikke alt mulig av dilldall for å gjøre det. Ja, hvis man vil se de store fremgangene, så trenger man tilgang på mer utstyr, men for noen som tar mindre enn 10 pushups, så er hjemmetrening (med riktig holdning) en bra start. Gjorde det selv. 1 Lenke til kommentar
AKIversen Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Iwantsixpackabs.com/workout Start på uke en og fortsett, du bare bytter strikk med manualer og kjøper deg en stor treningsball. Mener personlig at det er verdt det Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Som nevnt over, om du vil bli sterk i push-ups, gjør push-ups. Gi alt du har i hvert sett, ta 1 min pause mellom hvert sett, så får du tid til å hvile litt. Å kalle det tapsprosjekt er kanskje litt satt på spissen. Hvis man er på et lavt nivå, så er det mye bra som kan skje med litt strukturert hjemmetrening, og man trenger ikke alt mulig av dilldall for å gjøre det. Ja, hvis man vil se de store fremgangene, så trenger man tilgang på mer utstyr, men for noen som tar mindre enn 10 pushups, så er hjemmetrening (med riktig holdning) en bra start. Gjorde det selv. Man kan trene i skogen og få gode resultater, det er ikke det Akse snakker om. Vanligvis vil man med hjemmetrening utsette treninga, nedprioritere det eller rett og slett la være enkelte dager. Samtidig er det vanskelig å holde samme intensitet som man ellers ville på et treningssenter, i alle fall når man er nybegynner. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Jeg har trent styrke før, men vært ujevnt de siste årene. Bor selv på landet og har begynt å trene styrke hjemme nå, og følger Scooby sitt program. Han har mange gode tips om hvordan man kan trene styrke hjemme uten dyrt utstyr. Dette programmet: http://scoobysworkshop.com/advanced-workout-plan/ Finnes begynner-program også. Har mange gode videoer på youtube.com. Han er stor og er utrolig definert. Ser ut som et monster, men nå du hører stemmen er han litt komisk i starten. Artig kar som har trent mange år. Han har peiling. http://www.youtube.com/user/scooby1961/videos?sort=p&view=0&flow=grid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå