Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"No signal" fra skjerm etter at pcen er blitt slått av

Anbefalte innlegg

Hei å hå folkens!

Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc, selvbygger.

Specs:

Intel® Core i5-3570K Processor

ASUS P8H77-V, Socket-1155

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5 ganger 2 /crossfire

CM Storm Scout II Gaming Midi Sort

Samsung SSD 840 PROSeries 128GB 2.5" OEM

Jeg fikk fint bygd den sammen og den starta perfekt første oppstart. Da hadde jeg også kun ett skjermkort. De andre ble kjøpt litt senere. Windows 8 ble installert og alle drivere osv som hører med i gamet. PCen ble restarta flere ganger etterhvert og alt gikk som det skulle.

Etter noen dager, når pcen skulle startes fikk jeg "No signal" på skjermen, pcen gikk. Windows starta (Hørte lyden ved pålogging) osv. Jeg slo av pcen igjen og prøvde en gang til, ikke noe respons fra skjermen. Jeg satte VGA kabelen inn i det integrerte skjermkortet på hovedkortet, og da kom det bilde. Satte tilbake, men nada. Så tok jeg skjermkortet ut av socketen på hovedkortet. Satte det tilbake, OG VIPS der ble det bildet. Alt funka igjen, helt til neste shutdown.

Nå har jeg samme problem hver gang pcen skrus av. Jeg har per dags dato to skjermkort av samme type(kjører crossfire), hvis jeg setter skjermkabelen inn i det andre skjermkortet starter pcen med bildet. Skrur jeg den av igjen, og drar inn og ut "hoved skjermkortet" av socketen sin, og setter kabelen til skjermen der det skal være så funker det igjen.

Jeg har prøvd å resette bios, jeg har satt PCI-E som hovedting inne i bios. Jeg har installert skjermkortdrivere på nytt osv.

Det vil ikke fungerer med mindre jeg drar kortet inn og ut av socket før oppstart av pcen. Og da fungerer den perfekt! Crossfire fungerer alt er som det skal.

Bruker VGA kabel, med DVI overgang.

Det virker for meg som om hovedkortet ikke oppdager skjermkortet.

Er det noen som har noe løsning på det?

Endret av ThomasVetsch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha, da kan det skyldes PCIe sporet på hovedkortet ja. Har du siste BIOS forresten? Siste versjon 1501 har nemlig denne fixen:

Fixed HDMI and DVI dual output function fail with some displayer (displayer? De mener vel display) Vet dog ikke om dette har noe med PCIe skjermkort å gjøre, mest sannsynligvis har det med det integrerte skjermkortet å gjøre.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Stryk, det fungerer enda ikke. Trodde det var i orden, men i dag ville ikke skjermen vise noe bilde etter oppstart. Tok inn og ut skjermkortet igjen og da virket det. Men fortsatt ikke uten å gjøre det....merkelige greier det her...

Endret av ThomasVetsch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...