Snickers-is Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Bruken av ordet "å sexualisere" er jo fullstendig idiotisk. Det betyr jo kun å betrakte noen som en potensiell sekspartner, noe de fleste ønsker og faktisk jobber relativt hardt for å oppnå. I denne settingen er det benyttet som en fornedrende handling, uten at det på noen som helst måte er uttalt. Dette er misbruk av massesuggesjon som hersketeknikk. I lovforslaget var det kun to krav, det ene var seksualisering, altså å åpne for muligheten for å betrakte den andre part som en potensiell sekspartner. Det andre er at distribusjonen foregår over Internet. Dette skulle ramme en hver mann og kvinne som skulle falle for fristelsen til å kle seg nakne for hverandre via webkamera. Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Tja, har nå hørt at muslimene har løst sexualisering av jenter -problemet med Hijab. Lenke til kommentar
Mithridates VI Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Ikke akkurat noen bombe. Men om lov utkastet istedet hadde dreid seg om å innskrenke ytringsfriheten til en svak minoritetsgruppe som feks sadomasochister, så er det nok mer sannsynlig at det kunne gått igjennom. Får håpe at EU's politikere er noe klokere enn de folkevalgte på Island og i Storbritannia. Lenke til kommentar
Mithridates VI Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Tja, har nå hørt at muslimene har løst sexualisering av jenter -problemet med Hijab. Jeg tror ikke det Det er mange jenter som ser sexy ut med hijab. En burka derimot er vel et større skritt i riktig (gal) retning. Endret 14. mars 2013 av Mithridates VI Lenke til kommentar
Mithridates VI Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) "Sexualisering av jenter" ... jeg klør meg litt i hodet over slike formuleringer. Er det ikke ganske dypt innebygget i mennesklig biologi at vi seksualiserer det andre kjønn? (i begge retninger forøvrig, så i disse likestillingdager så skulle jo man tro at hvis man faktisk mente dette var behov for så gav man ihvertfall slik beskyttelse til begge kjønn). Ved mindre man ved ordvalget "jenter" her mener "jenter under lavalder" (noe jeg anntar ikke er tilfellet da vi allerede har lover i mot dette) så forstår jeg ikke helt hva som er hensikten her. Er målet at alle jenter/kvinner i media kjønnsnøytraliseres slik at menn ikke lenger føler seg tiltrukket av pene kvinner - og hvordan i alle dager skal men oppnå noe slikt? Burka? Hva med individer som selv promoterer sitt eget sex-appeal? Kan kvinner som velger å gå med sexy påkledning på TV eller annet media faktisk enda opp med å brye loven? (git at dette hadde blitt et aktivt mandat altså, jeg fikk med meg at det ble nedstemt). Det hadde jo blitt lettere absurd må jeg påstå... Nei seriøst, jeg er sterk tilhenger av likestilling så langt som våre biologiske forskjeller tillater samt å kjempe for kvinners rettigheter på de områder der det fremdeles er reelle mangler, men om de mener at det er et faktisk problem i dagens samfunn som vi må ta grep om så må de beskrive dem mer presist enn dette. At menn synes pene jenter og kvinner er sexy er ikke noe tegn på moralsk forfall... -Stigma Feminisme er pr min definisjon er de ideologiene\ide-systemer\verdier som har ligget til grunn for den andre bølgen av kvinnefrigjøring i Vesten. Feminismen har etter min mening ført til utrolig mye bra. (Selv om denne andre bølgen ikke er like viktig for frigjøringen av kvinner som den før-feministiske første bølgen.) Men selv om veldig mye godt har kommet ut av feministisk ideologi så er det veldig mye som er galt med selve ideologien. Feminisme er en alternativ og ikke-vitenskapelig måte å se på virkeligheten på som du foreksempel kan sammenligne med Antroposofi og Kreasjonisme. Om ikke kartet stemmer med terrenget så er det terrenget som det er noe galt med, kunne vært et godt slagord for Feminismen.Når dette er sagt er det jo også slik at innenfor Feminismen så finnes det et veldig bredt spekter. Det er selvfølgelig mange fornuftige og kloke folk som kaller seg feminister, og de pleier jo i mindre grad å inneha de mer sprøe ideene. Endret 14. mars 2013 av Mithridates VI Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Jeg tror ikke det Det er mange jenter som ser sexy ut med hijab. En burka derimot er vel et større skritt i riktig (gal) retning. Tja var vel veninnen min fra (i) Kuwait som fortalte det men hun tar vel feil. Lenke til kommentar
Mithridates VI Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Tja var vel veninnen min fra (i) Kuwait som fortalte det men hun tar vel feil. Jenter blir nok seksualisert nesten uansett hvordan de ser ut, og det er jo heller ikke noe galt i det. Om man kun kan se litt av jentekroppen så blir man nødt til å bruke mer av fantasien, men seksualisering, det slipper man ikke unna! (selv om det nok er mange som skulle øsnke det) Ellers så var vel egentlig poenget mitt at en burka, av type sjal/hodetørkle ikke egentlig skjuler så mye, og at selv om ja den er del av en patriarkalsk og kvinneundertrykkende kultur som trenger modernisering så er vel egentlig ikke plagget i seg selv noe mer undertrykkende enn de kvinneplaggene vi har i vår kultur som skal skjule kvinnehud fra øynene til menn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå