bigwill Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Hei Har en gammel opel corsa som har begynt å dryppe litt olje. Har vel kommet frem til at pakningen på bunnpanna er dårlig. Bilen er en 1995 opel corsa 1.4i - 60 hk. Jeg var under å kikket og det så jo veldig enkelt ut. Er det så enkelt som å ta av 6-8 skruer og vips så komme hele panna ut, legge på ny pakning og så skru på plass igjen ? Eller er det noe jobb her som jeg ikke ser. Jeg har ikke noe erfaring med å skru på biler, men dette så jo veldig enkelt ut da. (Er jo klar over at olje/oljefilter byttes samtidig) Har verksted som jeg får lånet så jeg kan stå under bilen å jobbe. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Var så enkelt sist gang jeg byttet en bunnpanne og pakning. Jeg brukte riktignok ikke en pakning, men tetningsmiddel rundt. Forresten burde du bruke momentnøkkel, sånn at du skrur til riktig. Pass på at den er full av olje, tøm motoren for olje først, ta også av oljefilteret først, sånn at det er minst mulig olje igjen. Pass på at bilen er kald når du gjør det, varm olje er ikke godt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå