Gå til innhold

Intel i7 3770 vs AMD 8350

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk ifra AMD for rundt 6 år siden da jeg kjøpte men i7 920. Å siden den dag har det vært Intel jeg har endt opp med. Koster litt mer, for all del!!! Men når jeg bygger en maskin så skal jeg vite at alt fungerer, Intel har ikke sviktet enda.

Denne AMD prosessorn det er snakk om er sikkert grei, men hvorfor kjøpe noe som bare er greit? Legger gjerne 300.- ekstra for å få noe som er bra.

Å om vi skal komme inn på topic, 3770 er overlegen i denne kampen. Har du penga, go i7!!

Lenke til kommentar

-snip-

Jeg prøvde bare å gi ett bilde om at CPU ikke er ubetydelig i spill.

Selvfølgelig fungerer en 8350 til å spille på, men da 3570k lager mindre varme, har integrert skjermkort skulle man trenge det en gang, og er ett sikkert valg for fremtiden angående hva spill vil trenge, så ser jeg ingen grunn til å velge 8350.

Derfor blir det alltid anbefalt å kjøpe en 3570k hvis man skal spille, da det rett å slett er det beste valget.

Men driver du med en nisjeting som 8350 yter bedre i, så fungerer den greit til spilling.

Men vi som frekventerer forumet her liker alltid å velge det som er best, og vil helst hjelpe andre med å ta det valget vi ser på som gir dem mest ytelse for pengene. Også derfor man blir ganske engasjert.

Jeg tok kanskje litt i, men alltids godt med en god diskusjon, hehe.

-snip-

De testene han der har gjort, er helt forferdelige. Ikke sier han noe info om testene, og det virker som om han tester dem mens han kjører fraps/streamer.

Veldig useriøse tester.

Lenke til kommentar

Et poeng som ikke blir nevt her er at man får kjøpe cpu ut i fra hva man skal bruke den til. Det er ikke noe poeng å kjøpe en 3570 hvis du spiller minecraft. Når det gjelder fps spill som er avhengig av at du har forholdsvis høy fps når du spiller, blir begrenset av oppdateringsfrekvensen på skjermen du har. Har du en 60hz skjerm, er det ikke noe poeng å skryte at du har 100 fps på det aktuelle spillet du spiller. Du vil ikke få noen praktisk utnyttelse av de 40 fps som er over skjermoppdateringsfrekvensen.

Endret av TarzanIUnderbuksa2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et poeng som ikke blir nevt her er at man får kjøpe cpu ut i fra hva man skal bruke den til. Det er ikke noe poeng å kjøpe en 3570 hvis du spiller minecraft. Når det gjelder fps spill som er avhengig av at du har forholdsvis høy fps når du spiller, blir begrenset av oppdateringsfrekvensen på skjermen du har. Har du en 60hz skjerm, er det ikke noe poeng å skryte at du har 100 fps på det aktuelle spillet du spiller. Du vil ikke få noen praktisk utnyttelse av de 40 fps som er over skjermoppdateringsfrekvensen.

Slik FPS snakk blir det bare trøbbel av på forumet. Så vi stopper med her og nå like greitt :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

De testene han der har gjort, er helt forferdelige. Ikke sier han noe info om testene, og det virker som om han tester dem mens han kjører fraps/streamer.

Veldig useriøse tester.

Greit at han kunne lagt ut ein video om korleis han gjorde benchmarksene, men ser du benchmarkresultat og metode på same video/nettside heile tida?

Når HW tester skjermkort, kan ikkje eg hugse å ha sett metodar/ruter/map/stad for benching i spel.

Average FPS i eit spel er vell fortsatt stort sett den same uansett kva, så lenge ein ikkje ser på ein vegg i ein halvtime?

Endret av tabbeber
Lenke til kommentar

Velg AMD for svingende siden det er så viktig å forsvare kjøp av noe som ikke er verd å ta i med en ildtang, men ikke klag i ettertid.

"Alle forumbrukerne smilte bortsett fra Andre, han kjøpte AMD."

Problemet er ikke kun prosessoren men å måtte bruke penger på et hovedkort som ikke støtter en dugelig prosessor. Angrer man senere får man dobbel kostnad ved å endre platform. Bruker man 10k på komponenter, urinerer en ikke på oppsettet ved å matche det med en prosessor fra AMD og passende hovedkort. Eneste scenarioet jeg kan se for meg at AMD duger er hvis man ønsker et enkelt system med integrert grafikk. Selv der hadde jeg ikke gått for AMD. i5 3570K er rett og slett så lavt priset til at det svarer seg å kjøpe noe annet. Jeg har eksperimentert med prosessor til <= 1k i diverse oppsett, men resultatet blir at ytelsen blir natt og dag for å komme 500 kr rimeligere ut. Jeg kom frem til at med mindre det er snakk om et spesielt bruksområde der man ønsker en prosessor med lavere TDP enn vanlig (feks pga man skal ha det i et kompakt oppsett med minimalt av kjøling), er det sjanseløst å velge noe lavere enn i5 3570K da opplevelsestapet ved systemet er større enn kostnaden er lavere. Til lett server og arbeidsstasjon får man fullverdige Xeon-systemer fra 4k-5k for prosessor, hovedkort og ECC.minne, hvor skal man velge AMD?

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Greit at han kunne lagt ut ein video om korleis han gjorde benchmarksene, men ser du benchmarkresultat og metode på same video/nettside heile tida?

Når HW tester skjermkort, kan ikkje eg hugse å ha sett metodar/ruter/map/stad for benching i spel.

Average FPS i eit spel er vell fortsatt stort sett den same uansett kva, så lenge ein ikkje ser på ein vegg i ein halvtime?

Hardware.no oppgir oftest hvor i spillet de tester, og med hvilke innstillinger.

Det hjelper heller ikke at ingen andre har klart å gjenprodusere resultatene hans, det betyr at det er svært sannsynlig at det er Logan som gjør noe galt.

Lenke til kommentar

Er det en maskin dedikert til bare gaming, tror jeg at en i5-3570K ville gitt deg litt ekstra. I praksis kan jeg trygt si at dette er ubetydelig lite om du ikke er en kresen gamer. Se heller på skjermkortet ditt. Opplever du dårlig flyt i spill med FX-8350, er sannsynligheten rimelig stor for at du også får dårlig flyt med en 3570K. De er begge formidable prosessorer (PS: StarCraft teller ikke. Den saken er bare latterlig).

Så jeg ville kjøpt prosessor avhengig av hvor gode tilbud som eksisterer. Finner du et godt tilbud på et AM3+ hovedkort/FX-8350, så kjøper du det. Finner du et godt til bud på et 1155-hovekort/3570K, så kjøper du det.

Det du sparer ville vært lurt å investere i et godt skjermkort. Til syvende og sist vil det være blant de mest avgjørende kjøpene i de fleste av de moderne spillene. Gjorde selv tabben med å kjøpe god prosessor og et middelmådig skjermkort for en god stund siden.

Selvfølgelig, eldre CPU-avhengige spill vil nesten alltid yte bedre på i5/i7-prosessorer. Om du spiller mye TESV:Skyrim, StarCraft, CIV 5 eller andre spill som faller inn i den kategorien, er en 3570K anbefalt.

Lenke til kommentar

viser at 8350 @4.6mhz yter ganske likt 3570k @4.2mhz. det vil i bunn å grunn så at 3570k "kraftigere" i spill mhz for mhz.

trenger du flere kjerner til foto\video redigering o.l ok kjøp 8350 vist du\dere vil men personlig ville jeg kjøpt 3770k i stedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Velg AMD for svingende siden det er så viktig å forsvare kjøp av noe som ikke er verd å ta i med en ildtang,

Ildtang... er det rekorden for useriøs påstand?

"Alle forumbrukerne smilte bortsett fra Andre, han kjøpte AMD."

Jeg kan jo bare snu på det og foreslå at det er enkelte Intel-kjøpere som desperat prøver å forsvare sine svinedyre innkjøp. Jeg smiler som bare det når jeg kjøper meg billige komponenter ;)

Jeg prøvde bare å gi ett bilde om at CPU ikke er ubetydelig i spill.

Unødvendig hva meg angår. Jeg er 100% enig i at CPU er betydelig i mange spill.

Selvfølgelig fungerer en 8350 til å spille på, men da 3570k lager mindre varme, har integrert skjermkort skulle man trenge det en gang

Kjøper man en PC til å spille på, skulle man ikke trenge integrert skjermkort en gang. :D

og er ett sikkert valg for fremtiden angående hva spill vil trenge, så ser jeg ingen grunn til å velge 8350.

Det eneste vi alle kan være sikre på er at både 3570k og 8350 begge vil være sinker i fremtidens spill. Det gjelder også Intels dyreste monster til x tusen kr.

Valg av CPU og system forøvrig er alltid en avveining mellom hvor god råd man har, hva man trenger idag, hva slags bruksområder man ser for seg, og litt spådom om fremtiden.

Men vi som frekventerer forumet her liker alltid å velge det som er best, og vil helst hjelpe andre med å ta det valget vi ser på som gir dem mest ytelse for pengene. Også derfor man blir ganske engasjert.

Jeg tok kanskje litt i, men alltids godt med en god diskusjon, hehe.

Jeg er alltid klar for en god diskusjon :)

Jeg liker også å kjøpe det som er "best", men framerate i enkelte spill på høye detaljnivåer er ikke nødvendigvis det eneste som spiller inn i samlebegrepet "best" for meg. Pris, som du nevner, fremover/bakover-kompatibilitet, etc. er ting som også spiller inn.

Så lenge en PhII X4 for meg er god nok idag og jeg vet at AMD gir ut en raskere CPU om ikke altfor lenge jeg bare kan bytte ut med denne, så er dette en verdi for meg. At jeg kan bytte ut en eller få komponenter av gangen er (eksempelvis bytte hovedkort/minne men beholde CPU) er verdifullt for meg, det gir meg god fleksibilitet og komponenter kan brukes mellom varierende generasjoner av systemer.

Jeg ser forøvrig ikke at jeg er uenig i det du sier, og generelt vil sikkert en 3570 være et godt, kanskje det beste valget for spillere. Poenget mitt var igjen at 8350 også lett kan anbefales til spill hvis man ikke bare kjøper for spilling, og er kraftig nok til å kjøre alle de nyeste spillene, på samme måte som mange mid-range prosessorer er det.

Endret av Visjoner
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg stoler ikke 100% linus. Det finnes flere test enn det du ser på

viser at 8350 @4.6mhz yter ganske likt 3570k @4.2mhz. det vil i bunn å grunn så at 3570k "kraftigere" i spill mhz for mhz.

trenger du flere kjerner til foto\video redigering o.l ok kjøp 8350 vist du\dere vil men personlig ville jeg kjøpt 3770k i stedet.

Jeg stoler ikke på linus 100% video og kommentar fra intel-fanboy. jeg stoler heller ikke test TITAN GTX 2sli,3sli. jeg har snakket han på youtube, en jeg kjenner. Det er snakk om PRIS, FPS mellom de. det er ikke så stor forskjell gaming i7 3770k vs 8350 FX = 1-4FPS forskjell fra intel, skal du kjøpe intel er overpris og det er ikke så stor forskjell. 3970K overall gaming den slår ikke 2700K. 2700K er bedre enn 3970K, jeg har sett overall gaming. overall gaming 3970x er ikke bedre enn 3770K. jeg har sett alien vs predator 3970x vs 8350FX = 1 FPS forskjell på 3970x på 2K video resolution max setting, det er ikke så stor forskjell og intel er overpris. Asus reg 2 har slått gtx titan 2sli, 3sli. Dere henter link fra 2012, wow skam dere folken intel-failboy, det var før eldre driver de har testet gaming, men se nye driver de har testet gaming. jeg snakker ikke spill fra 2012 og dere linker kun 2012, jeg må si dere henter utdart linken. jeg snakker spill er kommet 2013, tomb raider,crysi3,farcry 3. jeg må se 2013 test gaming, den er viktigs. Vis dere ikke tror at 8350FX kan spille nye spill, da er det bedre at jeg linker den. crysis 3 FPS = 8350FX den slo 3770k, helt. hvem er det som sier at 8350FX er dårlig valg???? Rekk opp hånda intel-fanboy.

Lenke til kommentar

jeg ser at du har gtx titan, jeg vet også nvidia vs amd = amd har bedre farge enn nvidia, vel jeg kan også bevis den, du har forsatt overpris GTX TITAN, kos deg overpris.

Hvilken farge er bedre hos AMD da? :p Men seriøst, ser du skriver fryktelig mye greier her.. Sliter dog å forstå halvparten av hva du mener.. Makan til rot! Men du henviser såvidt jeg klarer å forstå til diverse tester.. Kan du ikke legge ut link til disse testene da? Eller er det kanskje bare svada.. For det meste du skriver virker kun ut som.. svada!

Endret av Bmwtic
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SE HER LINK FOLKENS, JEG SKAL SENDE OGSÅ YOUTUBE.

1: http://www.techspot.com/review/645-tomb-raider-performance/page4.html

-

2: http://www.bit-tech.net/hardware/2013/02/21/nvidia-geforce-gtx-titan-6gb-review/4

-

3: http://www.pcgameshardware.de/Crysis-3-PC-235317/Tests/Crysis-3-Test-CPU-Benchmark-1056578/

-

den er 2012. les den.

4:http://www.tweaktown.com/reviews/5077/intel_core_i7_3970x_extreme_edition_sandy_bridge_e_cpu_review/index8.html

-

5:http://www.chw.net/foro/procesadores/1010939-amd-fx-8350-vs-i7-3770k-crysis-3-beta-mp.html

den er sendt les. jeg skal legge også youtube etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...