Gå til innhold

Gamle skoletastatur

Anbefalte innlegg

Noen som vet om de gamle enkle skoletastaturene og hva de heter? Hvis noen har et som de ikke bruker gjerne ta kontakt med meg.

Hvilken som helst egentlig av de gamle typene, helst et hvit og som ser gammalt ut som funker.

Endret av ImBrakkie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tastatur med Cherry MX Brown eller Blue er absolutt å foretrekke, Brown hvis du ønsker normalt støynivå og Blue om du ønsker ekstra klikkelyd.

De beste tastaturmerkene er Das Keyboard og Filco, men kun sistnevnte finnes med nordisk layout. Jeg vil anbefale at du går for:

Swedish/Finnish Filco Majestouch-2 sammen med

Filco Danish and Norwegian Part Keyset and Key Puller

Ellers har du også Zowie Celeritas til ~900 kr.

Lenke til kommentar

Må nesten bare spørre hva du skal bruke det til. For moro skyld?

Hehe, tenkte vel å få bytta ut G19 så blir gaming tastatur da ^^ Har slitt ut det snart og har endel problemer med det :) Men leter etter det litt for moro skyld å da.

Lenke til kommentar

Jeg vil sterkt anbefale at du investerer i et godt mekanisk tastatur, jeg oppdaget selv at en god andel av mine skrivefeil skyldes manglende respons i tastene på billige membrantastatur. Jeg fikk også fattern til å investere i et godt tastatur, og etter et par måneder fikk jeg høre at jobbtastaturet hans bare var dritt i forhold...

Lenke til kommentar

Jeg vil sterkt anbefale at du investerer i et godt mekanisk tastatur, jeg oppdaget selv at en god andel av mine skrivefeil skyldes manglende respons i tastene på billige membrantastatur.

Word!

Jeg har noen eldre tastaturer som jeg satt med leenge (ikke fullt så gamle som bildet over; "(Targa) KB-2971"), rettoglsett fordi det var bedre enn alternativene (dette var før mech-tastedyrenes inntogsmarsj), men problemet med det var at jeg begynte å skrive fortere enn tastaturet klarte å registere - og selv om nyere membrantastaturer klarte å henge med, så var ikke skrivefølelsen i nærheten av den samme.

Fikk meg et MX Brown mech-tastatur og har vært lykkelig siden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...