Wackamole Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Hei! Litt javascript først: <script> function infoscreen() { $.get('get-new.php',{screenid: "<?php echo $screenID; ?>" }) .done(function(data){ var arr = $.parseJSON(data); $.each(arr, function(index, value) { $('#msg').fadeIn("slow").append(value.media); console.log(value.media); }); }); } setInterval(infoscreen(),2000); </script> JSON arrayet: [{"mediaID":"1","screenID":"2","media":"<h2>Dette er en test<\/h2>","active":"1"},{"mediaID":"2","screenID":"2","media":"<h3>Dette er test nummer 2<\/h3>","active":"1"}] Jeg sliter med ett lite problem, å velger å ty til dere her på forumet. Jeg har to verdier i array'et mitt og jeg ønsker og separere dem slik at jeg kan printe dem ut individuelt. Jeg har prøvd: value[0].media og value[1].media, uten hell. Den looper 2 ganger og gir meg «undefined» som svar. Noen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Ser ikke egentlig noe galt med koden, men den enkleste løsningen her er å bruke debuggeren til nettlseren og se hva som faktisk ligger i arr. Sett et breakpoint på arr og hopp over, og se hva verdien blir. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 12. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2013 Dette kommer opp i konsollet på nettleseren og det er forsåvidt rett når jeg bruker "value.media". <h2>Dette er en test</h2> <h3>Dette er test nummer 2</h3> Og dette kommer opp når jeg kjører ut kun "value": Object {mediaID: "1", screenID: "2", media: "<h2>Dette er en test</h2>", active: "1"} Object {mediaID: "2", screenID: "2", media: "<h3>Dette er test nummer 2</h3>", active: "1"} Som også forsvidt er rett Men jeg ønsker og dele disse to objectene fra hverandre, slik at jeg kan kjøre ut: "<h2>Dette er en test</h2>" også loope igjennom arrayet, for så og printe ut "<h3>Dette er test nummer 2</h3>". Jeg er ikke spessielt erfaren med javascript, hvordan kan jeg sette breakpoint på $.each loopen? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 12. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2013 *snip* Fikk det til! <script> function infoscreenLoop(i) { $.get('get-new.php',{screenid: "<?php echo $screenID; ?>" }) .done(function(data){ var arr = $.parseJSON(data); setTimeout(function(){ $("#msg").fadeIn(1000).html("<div id='msg'>"+arr[i].media+"</div>"); $("#msg").delay(8000).fadeOut(1000); i++; if(i < arr.length){ infoscreenLoop(i); }else{ infoscreenLoop(0); }; }, 10000); })}; infoscreenLoop(0); </script> For dem som vil forstå seg på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå