Gå til innhold

shim til barton prosessorer

andesam

Anbefalte innlegg

I hardware.no's test av AMD Athlon XP 2800+ står det som et minus at det ikke følger med varmespreder, eller shim som det også kalles.

Det gir økt fare for ødelagt kjerne, er det på grunn av varmen som ikke kan bli fjernet pga. det ikke er shim. eller hva er grunnen?

Jeg vet at man kan kjøpe en slik shim mange steder. men det står at den bare passer til T-bird og Duron prossessorer, ikke til barton. men den kan files til så den passer til barton prosessorer. Noen som har noen erfaringer med dette? er det vanskelig?

På forhånd takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du! Sånn som jeg har forstått det har ikke varmesprederen mye å si for å lede varmen bort fra prosessoren. Den største faren for å ødelegge kjernen er nok at du knuser den når du monterer på kjøleren din.

Personlig synes jeg det er feil å gi AMD's prosessorer trekk i tester for at de mangler varmespreder. Jeg har montert ganske mange AMD prosessorer under ganske brutale omstendigheter uten noen gang å ha greid å knuse kjernen. Jeg har også hørt at varmespreder kan være en ulempe for kjøling av prosessoren, særlig med tanke på litt ekstrem overklokking. Så med mindre du er veldig klønete og har lett for å ødelegge ting, tror jeg ikke du behøver montere varmespreder på prosessoren din.

Håper du fikk svar på det du lurte på :-)

- Judaz -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...