fiskfisk Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 SimCity er langt fra det eneste spillet med enorme startvansker. Les hele saken Lenke til kommentar
Lefthand Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Såvidt jeg husker var det et jævla klusterføkk med første expansion til WoW også, og det med overfylte servere er vel et problem de har titt og ofte Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 På tide å lære noe av tidligere lanseringer? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Det artikkelen viser er vel heller at consumer behavior fortsatt er en vitenskap store firmaer benytter på en smart måte. Forbrukere har ekstremt kort hukommelse. 4 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Til forskjell fra MMO-spill, hvor det å pøse ut for mange servere vil ha en bivirkning i den forstand at det å drifte for mange servere fort gir ubalanserte, døde og helt øde servere som ingen vil spille på, hvor folk kanskje har brukte flere måneder på en karakter de er storfornøyd med men som de ikke orker å spille videre på fordi serveren har en alt for lav populasjon så var jo dette aldri en problemstilling for EA med SimCity. I og med at SimCity sine servere strengt tatt har kun en oppgave, det er å sørge for at spillerne sin region / sine regioner som består av alt fra 3 til 16 byggesoner skal være tilgjengelig til enhver tid og at simuleringen mellom disse faktisk fungerer så kunne de jo i teorien ha sluppet flere tusen servere ved release uten at det hadde påvirket spilleropplevelsen i noen negativ grad, spillere ville jo fremdeles funnet seg en server som ikke var full / opptatt og fått invitert venner til sin region å fått spilt spillet uten problemer. Så sånn sett så finnes det ingen unnskyldninger på hvorfor EA valgte å underdimensjonere serverparken sin så til de grader, det var vell kun to europeiske servere ved release? Bare to... 4 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Underbygger jo hvor bedriten always online er, var jo horder med folk som sto i kø for å forsvare det på feks diablo 3 før release, og plenty etter den skandaløse releasen også. AtW 3 Lenke til kommentar
Giske Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Dette er det jeg husker best fra WoW lanseringen: dagobah.net/flash/wow_waiting.swf Endret 12. mars 2013 av Giske 1 Lenke til kommentar
rattjamann Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 WoW og AO er greit nok, dette var heeeeelt i begynelsen. At noe helt nytt har problemer er ok. Men I dag er det noe helt annet, siden vi har hatt online spill lenge nå, og man har sett hvilke problemer man kan få. Hvis vi som spillere vet dette, så må da utgiverene også vite det vel? Og når det er samme feil hver gang, mangel på server kapasitet, så blir det litt for dumt.. Er det ikke på tide de begyner å bli føre var, og teste bedre? Diablo 3 burde ikke hatt problemer, av alle der ute burde Blizzard kunne dette med servere nå. Hva med å bare sette opp 5 ganger så mye server plass enn det de tror? Feilfri lansering gir MYE bedre rykte og flere spillere som man tjener mer på enn det man sparer på å kiipe inn. =P Everybody wins 2 Lenke til kommentar
Even K. Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Overraska over at ingen nemnte Final Fantasy XIV. Spelet var jo i so dårleg stand ved lansering at dei som hadde kjøpt det fekk månad på månad med gratis speling medan dei prøvde å fiksa problema. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Hvorfor ikke ta med Half-Life 2 og Final Fantasy XIV som fyren over her nevner? http://arstechnica.com/gaming/2013/03/unready-for-takeoff-the-five-worst-pc-game-launches-that-arent-simcity/ Endret 12. mars 2013 av Ginecólogo Necrolamedor Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 12. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2013 Hvorfor ikke ta med Half-Life og Final Fantasy XIV som fyren over her nevner?http://arstechnica.com/gaming/2013/03/unready-for-takeoff-the-five-worst-pc-game-launches-that-arent-simcity/ Godt materiale til neste artikkel - men grunnen er enkel, det er mange dårlige slipp og begrenset med hva som skal dyttes inn i en enkelt artikkel. Half-Life og FF XIV er notert til en ev. oppfølger senere (samme med Starcraft 2). Takk for tipsene! Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Spilte US WoW fra launch, og kan ikke si at jeg kjenner igjen problemstillingen med overbelastede servere. Et par populære servere hadde problemer ja, men det var ikke ensbetydende med at det ikke var nok servere tilgjenglig. Spillet hadde også bemerkelsesverdig lite nedetid med tanke på hva som var normen på den tiden. Lenke til kommentar
elgitar Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Hva med The WarZ som endte opp med å bli fjernet fra Steam? Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 så må du ta med HALFLIFE2 også da mann.... fikk ikke spillt singel player pga serverene til valve som hadde always online drm check. husker det som i går gitt... det var den dagen jeg bestemte meg for å slutta å kjøpe pc spill... Lenke til kommentar
KAS Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Hva med The WarZ som endte opp med å bli fjernet fra Steam? Det var strengt tatt ingen mislykket launch, det var et veldig vellykket cashgrab scheme 2 Lenke til kommentar
NaitsInTheDark Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Opplevde aldri noe problemer med WoW i begynnelsen, var verre når Lich King, Cata og Panda kom og serveren ble overbefolket. 1000 mennesker som skal inn før deg er ikke det man vil se for et spill man betaler for. Heldigvis gir det seg ganske fort. Lenke til kommentar
Timeer Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Det har blitt mange mmo'er på meg de siste årene, men når det gjelder server queue's så var strengt tatt ikke WoW det verste ved lansering. Det var vel et par servere ved lansering i Warhammer Online, SWTOR og TERA som som hadde lengre kø. Jeg husker ikke spesifikt hvem det var som hadde lengst, men man kunne snakke om 2 timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå