Beibiblue Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Hei. - 27. Feb til 7. Mars gikk jeg på Nutrilet shake il frokost, lunsj og kvelds. Spiste hva jeg ville til middag. - 8. Mars og frem til nå har jeg gått på stoffskiftedietten (er på dag 5.) De to første dagene var jeg sulten, men f.o.m 3dje dagen har jeg ikke følt på sulten i det hele tatt. Jeg blir bare kvalm med tanke på masse mat (biff) til middag...og idag er dt både torsk og biff. Vil spy bare av tanken. Så, kan det hende at jeg har vendt meg til å spise så lite fordi jeg begynte på Nutrilet først? Kan det være at det tærer på fettet mitt så jeg ikke føler meg sulten, eller hva.. De jeg kjenner som tok denne kuren kalte den helvetteskur som funker. For meg er det bare piece of cake. Føler at det er noe som ikke stemmer. Noen med kostholdserfaring elns som kan svare meg? Link til stoffdietten: http://www.iform.no/pub/art.php?id=2153 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Spiser du mindre over tid så vil magen din ofte bli vandt til den mindre mengden med mat. Den der dietten høres forresten helt idiotisk ut.. Spis fornuftig og forandre din livsstil permament hvis du ønsker å leve sunnere, slike ''kjappe kurer'' går som regel ikke dit man vil. Mange legger på seg det man har gått ned +++ mer når de går over til ''normal'' mat. Lenke til kommentar
Beibiblue Skrevet 12. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2013 Ja, jeg vet. Men er bare en kickstart for meg. Har funket på de andre som har gått på den, hu ene gikk ned 14 og hu andre gikk ned 8. Etter det har de fått sunn livstil og bare gått ned i vekt. Tenkte å kjøre shaken igjen f.o.m neste torsdag frem til 1.juni, for deretter å leve sunt. Er også greit å gå ned litt før jeg begynner med trening ettersom det blir mindre å "hoppe med". Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Eh.. bare pass på deg selv. Vet om folk som har gjort noe av det samme og har endt opp med ett ekstremt anstrengt forhold til alt som har med mat å gjøre. Det aller beste for både din fysiske og mentale helse er å gjøre en total livsstilendring nå og hoppe over ''kickstarteren''. 1 Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 (endret) Etter jeg endret på min livstil pga jeg fikk Diabetes Type II og har lavt stoffskifte så har jeg snart gått ned 12 kilo på 7 uker og stoffskifte er på bedringens vei. Laget min egen matvei, og den funker som fjell hos meg Husk å spis fra 4-5 ganger dager med måte så blir alt så mye bedre. Nutrilet skal kun erstatte et par måltider ( jeg bare erstattet 1 måltid uka med Nutrilett). Tror det er ikke heldig å hoppe rett på "kickstarteren" som Buffy sa Endret 21. april 2013 av iToMaN Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Jeg er skeptisk til alt som har ordet "diett" i seg. Det er blitt så ufattelig mye misbrukt. Det er dessuten umulig å lage en diett som skal treffe alle riktig. Mye av det jeg leser på siden er bare pjatt. Helsepersonell er nødt til å advare mot slike dietter pga. effekten den har på folk i risikosonen for diverse sykdommer. Maksimal metabolisk adapsjon hos et menneske er rundt 10%. Noe mer hos anorektikere og de som er nær døden. Ting man putter i kroppen for å øke forbrenning gjør så godt som ingenting. Det er snakk om en maksimaleffekt på rundt 50 kalorier om dagen. Kalorier inn, fysisk aktivitet, kalorier ut = kroppssammensetning. Så enkelt er det. De fleste av oss som er friske kan fint sulte oss i perioder uten å oppleve noen større problemer enn dårlig ånde og irritabilitet. Virker som om det hovedsakelig er det denne "dietten" er basert på. Siste ledd er å gi "dietten" et fikst navn og sende den ut på internett. Funker dietten? Selvfølgelig. Man spiser jo nesten ingenting. Under 1000kcal om dagen. Bare ikke tro at dette er noen mirakelkur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå