FrihetensRegn Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Visste ikke at den kunne konvertere, det kan være greit når .mkv ikke vil spilles av på PS3. Noen som har prøvd med gode resultat, f.eks. fra .mkv -->.mp4? Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Visste ikke at den kunne konvertere, det kan være greit når .mkv ikke vil spilles av på PS3. Noen som har prøvd med gode resultat, f.eks. fra .mkv -->.mp4? Bruk PS3 Media Server til .mkv filer og andre filer som PS3 ikkje støtter. PS3 Media Server er eit utrulig bra program som konverterer alle filmer og musikk filer du spiller av i sanntid http://www.ps3mediaserver.org/ Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Bruk PS3 Media Server Har prøvd dette men med dårlige resultat. Har ikke rask nok linje. Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Rart det ikke nevnes noe om streaming mulighetene. Er vel det som er "VideoLan" sitt beste skulte triks... Lenke til kommentar
ols Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 For meg har Media Player Classic en "livsviktig" og lett tilgjengelig funksjon som jeg savner (eller ikke har funnet!) i VLC. Det er å kontinuerlig kunne forandre aspect-ratio og størrelse helt enkelt, bare ved å holde nede en talltast. For eksempel er det ikke uvanlig å finne en video på nettet med forvrengt ratio, vanligst sammenpresset i bredden slik at alle ansiktene i filmen ser ut som smale hesteansikter. Det er mulig jeg er for fintfølende, men jeg greier virkelig ikke se på noe sånt. Kan man bare laste ned filmen, så er problemet løst med nevnte funksjon i MPC. Det samme om man vil forminske en video (pga lav video kvalitet) men beholde den sorte bakgrunnen. I praksis bruker jeg begge disse spillerne om hverandre. Lenke til kommentar
MomentousMomentum Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Bruk PS3 Media ServerHar prøvd dette men med dårlige resultat. Har ikke rask nok linje. Problemet er ikke linja. PS3 media server bruker ikke internett. Problemet ditt ligger nok i internnettet hjemme. Prøv å gå fra WiFi til kablet tilkobling. WLAN-kortet som står i PS3 er ikke utav de beste i gjengen, for å si det mildt. Selv har jeg brukt ps3 media server siden 2009 uten problemer, sålenge det er kablet tilkobling. Med WiFi er det håpløst uansett hvor kjapp PC/Mac du har for sanntidskonvertering. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Problemet er ikke linja. PS3 media server bruker ikke internett. Problemet ditt ligger nok i internnettet hjemme. Prøv å gå fra WiFi til kablet tilkobling. WLAN-kortet som står i PS3 er ikke utav de beste i gjengen, for å si det mildt. Selv har jeg brukt ps3 media server siden 2009 uten problemer, sålenge det er kablet tilkobling. Med WiFi er det håpløst uansett hvor kjapp PC/Mac du har for sanntidskonvertering. Jeg har ikke muligheten til å ta i bruk kabel da jeg må dra den gjennom to dører og en trapp. Så wifi er eneste måte å få nett på. Jeg får derimot maks kapasitet allikevel. Så VLC it is :-) Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Jeg har ikke muligheten til å ta i bruk kabel da jeg må dra den gjennom to dører og en trapp. Så wifi er eneste måte å få nett på. Jeg får derimot maks kapasitet allikevel. Så VLC it is :-) PS3 Media Server har en fin funksjon der du kan velge kor mykje av nettverket ditt den skal bruke f.eks 10 mb/s, dette gir en helt grei bilde/lyd kvalitet og sparer både ressurser på PC'en og gir deg bedre mulighet til å bruke programmet trådløst. Lenke til kommentar
Tom Sandlien Skrevet 9. juli 2014 Del Skrevet 9. juli 2014 Noen som vet om VLC kan steame video fra pc til en tv med nettverkstilgang? I så fall hvordan? Er habil bruker av W7, men er ikke særelg god på nett, hater å bruke WMP til det formålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå