Cthulhu Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Er du en av dem som bruker mediespilleren VLC uten å kjenne til de kuleste funksjonene?Guide: 10 fine triks i VLC Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 VLC er sonefri på DVD Men hvordan får man VLC til å spille Blu-Ray? 1 Lenke til kommentar
Perril Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 VLC spiller Blu-Ray her.. :/ Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 VLC spiller Blu-Ray her.. :/ Ikke uten å rippe filmen først. Såvidt jeg vet så kan ikke VLC spille av BD plater. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Hmm, vil ikke akkurat kalle VLC en allsidig mediaplayer, den spiller "alt" og er enkel, men funksjonaliteten er jo ikke akkurat massiv. AtW 1 Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Kan jeg spørre hva du savner? Endret 12. mars 2013 av aleksanderro Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Kan jeg spørre hva du savnet? Enormt mye, men kan jo nevne ting som upmixing, media center front-end, sonestøtte, installing av skjermrefresh, reclocking, støtte for MadVR osv. For alle del, bruker VLC også, men det er en enkel player til enkel bruk. AtW Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 VLC spiller Blu-Ray her.. :/Ikke uten å rippe filmen først. Såvidt jeg vet så kan ikke VLC spille av BD plater. Du kan få det til, men det er ekstremt experimental. Man kan ikke spole, og menyene fungerer ikke. Lenke til kommentar
Zhyl0 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Er verdt å sjekke om det er en nightly-build av VLC som har forbedret BD disc støtte. Eller er det KUN betane som har BD støtte? Lenke til kommentar
PoTski Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 btw. du kan bruke denne i mellomtiden. http://vlc-bluray.whoknowsmy.name/ Lenke til kommentar
PoTski Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Kan jeg spørre hva du savnet?Enormt mye, men kan jo nevne ting som upmixing, media center front-end, sonestøtte, installing av skjermrefresh, reclocking, støtte for MadVR osv. For alle del, bruker VLC også, men det er en enkel player til enkel bruk.AtW kan du nevne en spiller som har det vlc har + det andre? 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 kan du nevne en spiller som har det vlc har + det andre? "Det vlc har"? Som i samtlige funksjoner som eksisterer i VLC? Selvfølgelig ikke, da alle spillere av en viss kompleksitet har ihvertfall noe som er unikt for den spilleren. AtW Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Takk for flott artikkel! AtW, mot normalt er jeg uenig med deg. VLC er ingen enkel spiller, jeg har til gode å se en spiller nå VLC til knærne hva gjelder funksjonalitet. At det får tregt med BD har alt med DRM-drit å gjøre. Jada, du kan jokke filter i MPC-HC, men at bildekvaliteten skal være vesentlig bedre har jeg til gode å se (gi meg gjerne noen skjermskudd om du er uenig). Vi hadde jo en tråd om dette en stund tilbake, og det viste seg at de som klagde på VLC hadde kødd med nvidia-driveren som var lett løsbart. 1 Lenke til kommentar
PoTski Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Takk for flott artikkel!AtW, mot normalt er jeg uenig med deg. VLC er ingen enkel spiller, jeg har til gode å se en spiller nå VLC til knærne hva gjelder funksjonalitet. At det får tregt med BD har alt med DRM-drit å gjøre. Jada, du kan jokke filter i MPC-HC, men at bildekvaliteten skal være vesentlig bedre har jeg til gode å se (gi meg gjerne noen skjermskudd om du er uenig). Vi hadde jo en tråd om dette en stund tilbake, og det viste seg at de som klagde på VLC hadde kødd med nvidia-driveren som var lett løsbart. Enig. jokke i MPC-HC ^^ Lenke til kommentar
PoTski Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 kan du nevne en spiller som har det vlc har + det andre? "Det vlc har"? Som i samtlige funksjoner som eksisterer i VLC? Selvfølgelig ikke, da alle spillere av en viss kompleksitet har ihvertfall noe som er unikt for den spilleren.AtW btw, upmixing, mehh. point? media center front-end; xmbc, htpc sonestøtte; xbmc, htpc MadVR gidder ikke kille GPU. reclocking; Re-download. ^^ Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 btw, upmixing, mehh. point? media center front-end; xmbc, htpc sonestøtte; xbmc, htpc MadVR gidder ikke kille GPU. reclocking; Re-download. ^^ Du skjønner vel hva som er poenget med upmixing, selv om du ikke bruker det? Ja, du kan få det til med ett annet program enn VLC, nå var det jo funksjonaliteten til VLC vi snakket om? Som over Bedre å "kille" CPU? Ellers hoppet du over custom refresh av monitor. AtW Lenke til kommentar
Anonymki Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 http://www.gnu.org/gnu/gnu-linux-faq.html Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=2&t=91355 <-- Lydnormalisering, veldig kjekt når det er lav lyd på dialoger og høy lyd på effekter, samt forskjellige volumer i episoder i en serie f.eks... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 VLC er sonefri på DVDMen hvordan får man VLC til å spille Blu-Ray? Du må for det første ha installert AACS decoding. Gi kommandoen Media/Åpne disk... og velg fanen Disk. Der klikker du på BluRay. Jeg har ikke forsøkt selv da jeg har en flott avspiller for Bluray fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå