Erlendgt Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Hei Har søkt på Risøy Folkehøgskole til høsten, jeg har aldri gjort noe lignende før og lurer på hvordan det er? Kan noen gi meg feedback på hvordan det er å være på denne folkehøgskolen? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg vet ikke noe om selve skolen, men jeg har hytte rett i nærheten så kan i det minste si at det er vanvittig fint der! Den ligger litt utenfor allfarvei siden den ligger på en øye ute i skjærgården, nesten rett ut mot havet så det er et stykke til de nærmeste byene Risør og Tvedestrand. Bonusen er jo at det er utrolig fint der om sommeren og at det bare er en ørliten båttur ut til Lyngør. Jeg har alltid opplevd at hallelujastemningen har stått høyt der, men det kan muligens være pga sommerferien hvor det arrangeres leirer/camping for kristne videre inn på øya bak skolen. Godt mulig at selve skolen er mindre preget. 1 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Bor 20 min unna og har vært der utallige ganger Det er veldig flott på Risøya, vann på alle kanter så klart med flere badeplasser, det er også populært å hoppe fra brua over sundet. Det er 5-7meter. Midt i sommerferien entret skjergårds øya, en stor kristen festival hvor bland annet Carola og Kirk Franklin har hatt konsert Selve skolen tror jeg også er veldig bra, har inntryk av at man blir gode venner der selv om bygget ikke er helt nytt Tror du kommer til å få en fin tid! Edit: Kirk, ikke Krik selv om det også er noe Endret 12. mars 2013 av crazylazyboy 1 Lenke til kommentar
Erlendgt Skrevet 12. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2013 Tusen takk for svar Lenke til kommentar
HJMunkejord Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Jeg er elev ved denne skolen i år. Dette er en flott skole med mange muligheter. Det er en kristen folkehøyskole, men man velger selv hva man vl være med på. Den er ikke så utpreget kristen, som andre skoler kan være, men den har kristne verdier. Skolehverdagen fyller du med det du ønsker, og det er et veldig artig år som du nok ikke vil glemme 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå