Josa04ai Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Hei der ute. Først vil jeg si takk for alle svar jeg eventuelt måtte få. Setter stor pris på all hjelp. Jeg har ingen erfaring med å bygge PC og er bekymret for eventuell kompatibilitet og brukersupport hvis noe skulle gå galt. Derfor er jeg i den tro at www.komplett.dk er en god løsning for meg. Hvorfor DK? Fordi jeg bor I DK, men er norsk. Formål med PC'en er gaming. Fremtidens MMOs so to speak. Prissjikt: 10-15 tusen. Har allerede: 2 skjermer, mus, tastatur, logitech G13. Overklokking: Har aldri prøvd det, så med mindre det er veldig enkelt og ikke skaper komplikasjoner gjør jeg det ikke. Men hvis det anbefales og jeg burde, så kanskje. Jeg har sett på GAMER premium pc'ene på komplett.dk, men for meg er det gresk. Pc'ene koster nesten det samme, uten at jeg kan si hva som er bedre enn det andre. Kan dere gi meg en anbefaling på en pc fra www.komplett.dk og isåfall hvorfor akkurat den? Tusen takk for alle svar:) VH. Johan Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Det å bygge en PC selv er enklere enn man tror. Det du trenger er et hovedkort som passer prossesoren du skal ha. 1155 hovedkort og Core I5 3570K prossesor er vanligst til gaming i dag. Skjermkort så ville jeg ha valgt enten GTX 670 eller 7970 fra AMD. Kabinett er en smaksak, men helst velg en som har støtte for ATX hovedkort så du slipper plass problemer. RAM 8GB Cl9 1600Mhz lav profil visst du skal ha en 3parts kjøler til CPU. Strømforsyning Corsair AX 750. Lenke til kommentar
Josa04ai Skrevet 12. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2013 Takk for svar Kim. Jeg skal se på det å bygge. Det kunne jo muligens være en utfordring og litt artig:) Men hvis jeg nå skulle kjøpe en PC fra www.komplett.dk, hvilken ville du/dere anbefale hvis jeg ser for meg 10-15k. Det er viktig at den er bra idag, og kan oppgraderes. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) http://www.komplett.....aspx?sku=10751 Hvorfor? God strømforsyning. Rask SSD Godt hovedkort. MSI PE Edition GTX 670 - god og stillegående kjøler. Velbalansert maskin, men til gaming så bør man absolutt gå for i5-3570k, i7 er litt bortkastet. Anbefaler dog å bygge selv, du sparer penger og ikke minst er det gøy. Kjøpe inn et par pils og ta det rolig Endret 12. mars 2013 av fflex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå