Gå til innhold

Anbefall et nettbrett

Anbefalte innlegg

Hvilke nettbrett bør jeg satse på?

jeg vil bruke det til:

spill (type sim city, og bygge spill)

Se filmer

høre musikk (sende via bluethooth til anleget)

Generell surfing

Det er sterkt ønskelig at jeg kan koble det opp til et tastatur (enten via bt eller i docking) slik at jeg kan bruke det til å ta notater og skrive oppgaver i forbindelse med studier.

Har sett litt på Ipad mini, og galaxy note. vil gjerne ha tilbakemeldinger på disse og er mottakelig for andre forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal spille "ekte" SimCity, så er det iPad som gjelder. Ellers har både Android og iOS andre "byggespill". Hvis du snakker om PC-spill, så må det bli et nettbrett med Windows 8, men da blir det en helt annen prisklasse (og formfaktor).

iPad mini og Nexus 7 (offisielt Google-brett produsert av Asus) kan begge brukes med Bluetooth-tastatur og er hendige å ha med seg. Begge plattformene har mange apper/spill å velge blant og de fleste kjente tjenester er tilgjengelig på begge. Dog er min erfaring at spillene til iOS er mer forseggjorte. Film og musikk går fint, men pga. mange forskjellige videoformater blir du nok nødt til å laste ned en mediaspiller uansett plattform (selv om Android har bedre støtte generelt).

Hvis du syns 7 tommer blir for lite, så har du iPad 2 (samme innmat som iPad mini) og iPad Retina, begge på 10 tommer (nesten). Et Android-alternativ er da Nexus 10 (produsert av Samsung). Det finnes mange Android-brett, fordelen med Nexus-serien er at de oppdateres direkte av Google og derfor er først i køen når det kommer ny versjon.

Bruk Prisjakt.no til å sjekke priser og husk å lese tester. Lykke til!

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Takker for gode svar.

Spill jeg foretrekker å spille er carcassonne, setlers of catan, townsaman, the sims osv. (om dette kan ha noe å si for å foretrekke et netbrett)

hvis man kjøper et nettbrett med bare wifi ( uten mobilt internett/cellular?) vil man da kunne koble nettbrettet opp til mobilen (sg2) og bruke den som modem, slik at man kan surfe på nett selv uten wifi?

Lenke til kommentar

hvis man kjøper et nettbrett med bare wifi ( uten mobilt internett/cellular?) vil man da kunne koble nettbrettet opp til mobilen (sg2) og bruke den som modem, slik at man kan surfe på nett selv uten wifi?

Med min gamle Galaxy Tab 8.9 kan man det. Den har bare wi-fi.

Lenke til kommentar

Hei igjen. For å svare på det siste først: Ja, det er slik jeg bruker min iPad 2 uten 3G. Bruker mobilen som hotspot, funker gull :)

Når det gjelder spilling, vil jeg anbefale en eller annen iPad (velg den størrelsen som passer). Det er flere og bedre spill til iPad enn til Android-brettene (min mening).

Lenke til kommentar

Takker for gode svar.

Spill jeg foretrekker å spille er carcassonne, setlers of catan, townsaman, the sims osv. (om dette kan ha noe å si for å foretrekke et netbrett)

Kjøp deg et brett med ordentlig windows 8 du. Da kan du gjøre hva du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...