Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Har et meget stort problem sett fra min side her hjemme i leiligheta. Huseieren innstallerte "Homebase" fibernett her i sommer (50/50 mb), og utfallet har vært katastrofalt for min del. Før hadde jeg greit og stabilt internett med en helt vanlig router, men etter at dette fibernettet ble innstallert, har jeg mistet alt av både signal, og hastighet. det er faktisk så dårlig at knapt google kan lastes inn, på gode dager!

Jeg skaffet meg en Asus "ethernet adapter" for å kunne øke rekkevidden og hastigheten til internettet. problemet med den, er det at jeg ikke får synkronisert denne med fibernettet, og at asus krever å at adapteret registreres på asus.com sine sider. Denne siden eksisterer ikke lenger. Jeg har til og med ringt asus kundeservice men de kunne heller ikke hjelpe meg, å kom over samme problem som jeg.

SÅ det jeg egentlig spør om er om noen andre har samme problem, og forhåpentligvis en løsning, som ikke resulterer i å bruke flere 1000 kroner på å få det fikset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok forklare litt bedre hva du mener og hva slags utstyr du har. - Jeg har aldri hørt om noe ethernet-adapter som øker rekkevidden og hastigheten på internett, og skjønner ikke helt hvordan eller hvorfor denne skulle kunne synnkroniseres med fibernettet.

Hvis jeg legger godviljen skikkelig til og synser litt kan jeg kanskje resonnere meg frem til at du muligens har kjøpt en WLAN rekkeviddeforlenger fra asus, og at denne skal registreres i en skytjeneste hos asus du ikke får til å virke. - Men jeg er neimen ikke sikker på at jeg har rett løsning på gåten...

Hvis så er tilfelle så husk at du for det første ikke får bedre dekning innenfor dekningen til WLAN-ekstenderen enn det den har selv, så setter du en slik "rekkeviddeforlenger" der den ikke har god dekning selv, så får du også dårlig nett ut i andre enden. - Den må stå der den har 100% dekning (eller iallefall "god nok").

Når det gjelder Asus problemet så vil jeg nesten regne med at du enten prøver å bruke den på feil måte, eller at det er en software eller firmware-oppdatering du må kjøre.

-Men alt dette kan du sikkert få hjelp til hvis du beskriver nøyaktig hva slags utstyr du har og hva du forsøker å få til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg legger godviljen skikkelig til og synser litt kan jeg kanskje resonnere meg frem til at du muligens har kjøpt en WLAN rekkeviddeforlenger fra asus, og at denne skal registreres i en skytjeneste hos asus du ikke får til å virke. - Men jeg er neimen ikke sikker på at jeg har rett løsning på gåten...

Skal prøve å forklare problemet mitt litt bedre, men jeg kan ikke navnene på alt jeg vil fortelle, men skal prøve :)

Du er inne på problemet mitt ja. Jeg har kjøpte en slik http://event.asus.com/2012/nw/usb-n66/. I instruksjons manualen viser til 3 måter og utnytte denne boksen på.

Den første måten viser meg hvordan man skal kunne "koble" routeren min og denne boksen via WPS (tall kombinasjon). Men siden det er fibernett innstallert, så finnes ikke disse tallene, så den måten kan jeg bare glemme.

Den andre måten vil ha meg til å dra en Internett kabel fra asus enheten, til "Homebase" boksen huseieren har i sin etasje. Hvis jeg skal koble den sammen er hele poenget borte for min del, for på asus og komplett sine sider, forteller de at denne enheten skal kunne bli enkelt satt opp trådløst.

Så kommer den tredje løsningen. Å så vidt jeg har forstått må jeg først da registrere Asus enheten i en skytjeneste spesifikt på asusnetwork.com. Og deretter skal jeg sette inn en "internett kabel" i pc'en fra asus enheten, for da å lage en slags forbindelse mellom enheten min, og nettverket jeg velger den skal lage en forbindelse mellom. Når jeg da skriver inn url'en så blir jeg bare henvist til en side med oversikt og produktinfo om nettverkstjenester asus tilbyr. Dette resulterer i at alle metodene som er nevnt ikke fungerer for min del.

Så det jeg spør om da er om det er noen andre måter man kan få økt rekkevidden og hastigheten fra "Homebase" nettet huseieren disponerer. Eller om noen har hatt samme problem som meg med Asus enheten.

Lenke til kommentar

Aha. Da skjønner jeg. - Det du har kjøpt er altså et standard trådløst nettverkskort (med bedre antenne).

Isåfall så skal det bare være å plugge i PCen med USB-kabelen, og installere driver. - Det er godt mulig denne kan settes opp fra en skytjeneste, men får du ikke til det ville jeg bare lastet ned siste driver her og installert den: http://www.asus.com/Networking/USBN66/#support_Download

(Kjenner ikke denne enheten spesifikt, men regner med at det går an)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...