ZitHless Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Hei. Har USB Dongel som gir meg internett ifra routeren et par etasjer opp, men har et problem.. Det er SVÆRT ustabilt, med en gang jeg gjør noe som krever stabil tilkobling så mister jeg tilkoblingen til internett men ikke routeren (se bilde). Hadde samme problemet i forrige leilighet jeg bodde i, men trodde da det var usb dongelen, så jeg handlet ny da jeg flyttet nå, men har akkurat samme problemet.. Driver og pinger vg.no og får "forespørsel avbrutt" støtt og stadig, men FACEBOOK fungerer fordet om, men ingen andre sider, vg, db, itavisen etc. Noen som har en solution ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Du har svært dårlig ping mot router. Det tyder på at signalet er i svakeste laget vil jeg anta. For å unngå problemet med sider som ikke laster, så kan du prøve å sette statisk IP/gateway/DNS. F.eks 192.168.2.100, 192.168.2.1 og 192.168.2.1. Ellers kan du prøve å plassere donglen på et sted du får mer stabil ping. Det kan f.eks gjøres vha en forlengerkabel. Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 12. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2013 Pingen til ruteren er 1-5ms hele tiden forutenom nårr jeg gjør noe som bruker mye data, f.eks streaming/nedlasting/online gaming, men opplever at pingen til vg forsvinner selvom pingen til ruteren er 1-5ms, så har ikke troen på avstand, da jeg har en bærbar stående på siden og har aldri hadd problemer med den. Usb dongelen er forøvrig med forlengerkabel Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 OK, ja det er naturlig at ping varierer med last og 1-5ms ellers er OK. Det at Facebook fungerer kan kanskje ha noe med at den bruker https? Det er vel det som skiller den fra de andre nettsidene du nevner. Men jeg greier ikke helt å skjønne hva som i såfall er feil Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 12. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2013 Ikke jeg heller, nettet fungerer optimalt når jeg surfer (kort loading), sekundet jeg nå gikk online på et spill så ble han ustabil, med en gang jeg avslutte ble han stabil og jeg kunne surfe.. Virker som han ikke klarer å opprettholde en stabil linje hvis det er mye data som går begge veiene, men aldri hørt om et sånt tilfelle før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå