vesleengen Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Skal endelig legge penger i en stasjonær PC etter mange år med bare laptop, men har desvere ikke fulgt godt nok med på HW fronten siste året så spørr da om litt hjelp. Kriteriene jeg har satt er mest mulig fremtidsrettet og oppgraderingsvennlig, samtidig som man holder seg stilrent og ikke alt for stort. PCen må også ha WIFI da dette er eneste løsning foreløpig for nett. Fra før har jeg 2stk 24" BenQ LED skjermer. Har også relativt ny mus av type Razer Deathadder respawn og Logitec G110 tastatur, men er lite fornøyd med disse. Vurdere å bytte ut musa. Til nå er dette listen jeg jobber etter: http://www.prisjakt....hp?l=980&view=m Oppsummering. Mye føler jeg er spikret men er fremdeles usikker på valget av SSD/lagring, kabinett og RAM. Om noen har innspill her så settes det stor pris på! Kom gjerne med kommentarer om resten av systemet også! Vil absolutt ha mest bang for the buck. Husk pris ink OS burde ikke overstige 11K Grunnlag for valgene CPU Kraftig og klokkvennlig. Burde fint holde 2-3år sammen med litt OC CPU-kjøler Nye H60v2. Gjør en god jobb i de fleste tester relativt rimelig og passer godt i systemet virker det som. HK God erfaring med ASUS. Mulighet for SLI, innebygget WIFI som jeg må ha. Ellers god lay-out RAM Kvalitet fra Corsair. velger 8GB i første omgang og da på 2x4GB Brikker for å kunne kjøpe mer om nødvendig siden. Litt usikker på timing og hastighet. Kabinett Pent, stilrent og nok plass innvendig. Muligheter for modding og god kjøling. Finnes andre kabinetter jeg har sett på som feks CM 690II Advance. PSU Igjen kvalitet fra Corsair. Vurderer tanke på SLI eller bytte skjermkort til krafigere saker om nødvendig. Elsker tanke på full modulær og gull sertifisering. Kraftig nok for enhver oppgradering jeg måtte finne på. GPU Etter flere dårlige erfaringer med ATI/AMD Radeon over årene på både stasjonære og laptoper er jeg litt lei. Spesielt de dårlige driverne. Derfor har valget havnet på et Nvidia Geforce kort. Havnet da på et GTX660 da jeg fører dette har nok kraft til å kjøre de fleste spill i 1080 og drive 2 skjermer ved arbeid. Kommer uansett til å bytte denne etter 1-2 år eventuelt SLI om prisen faller ytterligere. Lagring Er keen på pure SSD etter 2 år med bare SSD i laptop. Kan ikke si jeg føler spill kjører bedre på SSD, men programmene og systemet ellers er bra. Det er derfor jeg er usikker om jeg skal gå for en 120GB SSD til OS og slikt og en 500/1TB disk til spill og alt annet... Får jo en premium 240GB SSD for prisen av en 120GB+500GB.. Intel 335 har valget havnet på nå, selv om jeg ikke liger at den er 9,5mm da den vil bli vanskelig å bytte over til feks en laptop i fremtiden. En 7mm er å foretrekke, men hvilken? OS Win 8 Pro. JA jeg liker WIN8! PS: Holder meg helst til Dustin Home grunnet fri frakt og rabatter, men vurderer andre også om prisen tilsier det. Takk på forhånd. -Vesleengen Edits: noen skrivefeil og flytting Endret 11. mars 2013 av vesleengen Lenke til kommentar
dag128 Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Den psuen er ikke full modulær. Strømkablene til hovedkortet er fastmontert. Skal du ha full modulær i fra Corsair så er det kun AX serien som er det. Er det gaming som er hovedfokuset? eller driver du med andre oppgaver som tilsier at i7 er nødvendig? Dersom gaming er hovedfokuset ville jeg heller valgt i5 3570k og lagt mer penger i skjermkort. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2013 Takk for svar. PC ble kjøpt i går. Gikk igjennom litt og fant ut at hva er poenget med full modulær når man uansett må ha 20pin HK og 4pin CPU? Så sparte meg 300kr der. Valgte i7 da jeg liker litt 3D modellering og Photoshop, samt at PCen er tiltenkt å holde 3års tid. Så da ser jeg på i7 som er tryggere valg for fremtiden. Spilling blir det en del av, men er ikke såpass grafikkhore att jeg må ha alt på ultra @100fps. Så lenge spillet dras i 1080 med/high setting rundt 50+FPS så er jeg mer en happy. Oppdaterer heller til et nytt mid-range kort om halvannet år en å betale 4000kr+ for high end nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå