piecreator Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Hello, kjøpt meg sorround anlegg. link til anlegg: http://www.netonnet....50/184567.4317/ Har dataen koblet til en Philips 32" tv som jeg bruker som skjerm, og ønsker og få lyd ut av det... hva må kobles hvor? Endret 11. mars 2013 av piecreator Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Fin pakke :-) Først av alt er det enkleste om PC har hdmi, da kan du koble den til en av receiverens hdmi innganger, og så en ny hdmi kabel fra receiverens hdmi utgang til tvens inngan. Alternativ to er å koble lyden via optisk, om pc har slik utgang. 5-kantet kontakt man normalt kan skimte ett rødt lys bak. Bildet kan fortsatt enten vises via hdmi, rød/grønn/blå kontakter, eller den gule videokontakten. Har du s-video (rund kontakt med flere hull i) så kan du kjøre video der. Husk også at om du bruker hdmi fra receiver til tv, kan du koble datalyden til tv og få den ned i receiveren via hdmi kabelen siden den har ARC. Dvs, at du skal kunne koble dataen rett i tven og få både bilde og lyd om du har hdmi mellom tv og receiver. Pass på å koble riktig på inn og utganger :-) Lenke til kommentar
piecreator Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2013 takk prøvde meg frem og top HDMI fra data til Receiveren også hdmi fra receiveren til tven Spiller av spotify på dataen nå og får lyden flott ut deilig deilig deilig ! Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå