infoddis Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Heisann! Jeg sitter med turing machiner innenfor logikk og beregninger. La oss tenke oss at vi har en kjøring på en turing maskin T . Vi kan an- skueliggjre kjøringen ved å legge tapen for tidspunkt 0, tidspunkt 1, tid- spunkt 2 og så videre under hverandre og vi far en tabell da vil det jo se slik ut (R er for en merket rute, altså ruten som blir lest og skrevet på) x x x x x R x x x x x x x x x R x x x x x x x x x R x x x x x x x R x x x x x x x R x x x x x x x R x x x x x x x R x x x x x x x x x R x x x x x x x R x x x x x Det jeg lurer på er hva som svarer til tapen til turing machine i et gitt tidspunkt? //RESSURSER Vil tid tilsvare hvor mange ganger tapen flytter seg på en eller annen input ved start? Hvordan finner man isåfall ut dette? Rom vil vell være hvor mange celler som blir skrevet til når maskinen kjører? Vil ikke det da være antall R? Vil veldig gjerne ha noen gode tips til hvordan man går fram her. Jeg vil ikke ha konkrete svar da min intensjon er å lære dette emnet. På forhånd takk til alle tips og hint! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå