Berrern Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Hei, En av mine 2 nye Samsung 840 SSD (ikke PRO) døde i helgen! Disse diskene kjørte i RAID0, og har fungert fint i ca. en mnd. For ordens skyld: det første jeg gjorde da jeg mottok diskene, var å oppgradere firmware via Samsung Magician. Det som nå skjer når jeg slår på PCen, er at den 'døde' disken vises som 0,9GB kapasitet - eller 1GB i BIOS. Windows forteller meg at disken må indekseres for å kunne brukes av Windows. Samsung Magician ser ikke disken i det hele tatt. Jeg har testet den på forskjellige kontrollere, forskjellige kabler - alle med det samme utfallet. Det store spørsmålet er: Hva nå? Skal jeg reklamere disken, få tilsendt en ny, og fortsette med 840 diskene i RAID0? Det jeg er redd for er at også den andre disken min kan komme til å feile... Er det kanskje best å returnere begge to, og kjøpe et annet merke? Hvilke disker bør jeg isåfall gå for? Ville opprinnelig kjøpe 830 diskene, men disse ble trukket fra markedet før jeg fikk muligheten. Disse har jo et kanon-rykte når det gjelder reliability... Finnes det noen med tips for meg? På forhånd takk! Endret 11. mars 2013 av Berrern Lenke til kommentar
GiantRat Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Prøv å kontakt Samsung. Svaret er kansje tregere, Men mye mer sikrere. At begge streiker nesten samtidig er lite sjangse. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Om disken viser i BIOS, har du prøvd å fjerne partisjonen og opprette ein ny? Prøv f.eks med GParted live cd. Det trenger ikkje å verre enn at disk write har feila og skada metadata og at disken er eigentleg heilt fin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå