Kenny Bones Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Prøver å lære meg Wordpress nå og dukker borti en del naturlige problemer som jeg håper noen her kan forklare forholdsvis kort Har tidligere prøvd ExpressionEngine og liker hvordan logikken er inndelt. Innhold legger seg som entries, med en rekke kolonner i en database. Som jeg kan sette data til. Og jeg kan via templaten sette sortering og diverse for å filtrere bort eller inn innhold. Går ut fra at Wordpress har noe tilsvarende? Jeg har f. eks et design her som er både statisk og dynamisk i innhold. Det består av en rekke "innslag" av artister. Hvor hver artist har en overskrift, bilde og en tekst. I ExpressionEngine har jeg ville lagd custom fields for disse, og lagt dem i en gruppe jeg hadde kalt "artister". Så hadde jeg på templaten lagt til filter på disse, for å forsikre at kun dette innholdet blir vist. Hvordan gjøres tilsvarende i Wordpress? Lenke til kommentar
Jakes Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Ikke helt sikker på hva du mener ettersom du prater litt om ExpressionEngine (som jeg aldri har prøvd). WordPress har Custom Fields de også, og forøvrig noe jeg liker veldig godt, Custom Post Types. Ville forøvrig lest litt i WordPress sin Documentation Codex. Der finner du det meste Et lite kjappt Google søk så fant jeg denne artikkelen du kanskje kan ta en titt på, så kan du se om funksjonene er inne på noe av det du tenkte på? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 I Wordpress er en Post "dynamisk" og en Page er "statisk". Du bruker generellt Post til blogginnlegg og nyhetssaker, mens du bruker Page til "Kontakt oss", "Om oss" og annen statisk informasjon. Artist-sider vil passe veldig godt til dette da du svjv kan kategorisere Page's også. Men det var kanskje ikke dette du mente? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå