Gå til innhold

Nå roer SimCity-problemene seg (Mac, Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig at folk kan spille avkoblet i flere timer etter å ha mistet tilkoblingen til servere, når det er "umulig å spille offline."

 

Var en som gikk litt dypere enn de andre, og kom frem til at det eneste man trenger serverene til, er lagring og oppdateringer av nabobyer. Resten gikk på skinner lokalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt trist at de ikke overbemannet kapasiteten på server siden fra starten av, jeg forstår ikke hvordan de ikke klarer å forutse at kapasiteten kommer til å bli strupet FØR de starter opp, spesielt når de har hatt både beta og alfa testing på forhånd.

Lenke til kommentar

Det jeg har forsøkt å få svar på er hvorfor de ikke kan tillate lokale/dedikerte/personlige servere hvor man kan invitere venner til å spille på og la kun DRM og aktivering foregå mot deres servere? Evt. i verste fall også en type innlogging mot deres servere ala battle.net men at alt ift. spillingen kan foregå på serveren man selv setter opp. Selv om man har personlige server kan de eks. tilby "cloud savegames".

 

Maxis unngår dog å svare på det.

 

 

Ellers når det gjelder kapasitet tror jeg ingen faktisk tror på at de tok en så grov feilvurdering. Det er lettere å be om tilgivelse enn tillatelse og i dette tilfellet tok de nok en "vi legger til servere etter behov fremfor å bruke mer penger enn nødvendig i forkant".

 

Dette med at man skal og er avhengig av å samarbeide med andre via sentrale servere kan bli en fallgruve så fort spillet mister popularitet.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig at folk kan spille avkoblet i flere timer etter å ha mistet tilkoblingen til servere, når det er "umulig å spille offline."

 

Var en som gikk litt dypere enn de andre, og kom frem til at det eneste man trenger serverene til, er lagring og oppdateringer av nabobyer. Resten gikk på skinner lokalt.

Men er ikke dette litt av poenget?

Nå har ikke jeg spilt spillet enda, men jeg forstår det slik at nabobyer og regioner er en essensiell del av opplevelsen og designet?

Byene du kan bygge er mindre enn tidligere og kan spesialiseres i bestemte rettinger, nettopp for å kunne nyte godt av nabobyene og andre spillere som spesialiserer seg på noe annet. Fjerner du synergien med andre byer så vil du måtte tenke helt anderledes når du bygger den ene byen din, noe utvikleren ikke har tatt høyde for og spillet vil derfor heller ikke underbygge denne måten å spille på. Altså vil spillet kanskje teknisk sett fungere i en offline modus, men det vil bli et annet spill som ikke er tilrettelagt for den måten å spille på, som igjen fører til at opplevelsen av spillet ikke blir slik utviklerne har tenkt og tatt høyde for under utviklingen.

Lenke til kommentar
Det jeg har forsøkt å få svar på er hvorfor de ikke kan tillate lokale/dedikerte/personlige servere hvor man kan invitere venner til å spille på og la kun DRM og aktivering foregå mot deres servere? Evt. i verste fall også en type innlogging mot deres servere ala battle.net men at alt ift. spillingen kan foregå på serveren man selv setter opp. Selv om man har personlige server kan de eks. tilby "cloud savegames". Maxis unngår dog å svare på det.
Det tror jeg enkelt og greit har med penger å gjøre. Med Sim City (og også mange andre spill med andre utgivere) så tilbyr ikke EA/Maxis bare et ferdig spill, de tilbyr en plattform og en tjeneste hvor de kan selge deg mer stash.

Det er også sakens kjerne med dette såkalte "plasteret på såret", jo flere spill du har på samme plattform, jo oftere bruker du denne plattformen og oftere kan de bombardere deg med reklame. Det koster ikke EA noe nevneverdig og gi deg en gratis kopi av et spill i back-katalogen deres, du får flere spill på Origin, du blir mer knyttet til Origin og bruker det mer, EA får lov til å sende deg svært målrettet reklame, du kjøper flere spill og plutselig har EA fått masse lojal kunder så og si gratis.

 

Steam og Vave har gjort dette i mange år, de var først ute og har derfor nå nesten fått monopol.

Lenke til kommentar
Poenget er jo at det Maxis har SAGT er at simuleringen av alt i byen skjer serverside. Dette er ifølge han som postet lenger oppe løgn for å rettferdiggjøre always online.
Om det er sant eller ikke har ingenting å si for mitt poeng.

Altså, selv om spillet sikkert ikke krever always online for å kjøre og at DRM er drit, så krever det antageligvis flere spiller for å være et bra spill hvis vi ser på hvordan spillet faktisk er designet.

Endret av Mith
Lenke til kommentar

Poenget er jo at det Maxis har SAGT er at simuleringen av alt i byen skjer serverside. Dette er ifølge han som postet lenger oppe løgn for å rettferdiggjøre always online.

 

Tull og tøys. Har de sagt det, er det løgn fra deres side, og har de ikke sagt det, så er det en kraftig misforståelse som videreføres igjen og igjen av intetanende.

 

Det er mildt sagt absurd å tro at de skulle simulere alt i byen for millioner av spillere. Vi ser jo at det åpenbart ikke er tilfelle, og ikke bare det, vi ser hvor mye de sliter med å prosessere det lille de faktisk gjør!

 

Joda, serverne begynner å stabilisere seg nå. Og det betyr at vi nå videre vil bli vitne til alt som er galt med selve spillet. Det er så fullt av bugs og feil og annet tullball at jeg ikke har sett maken. Omtrent ingenting fungerer som det skal når det kommer til stykket. Det er alvorlige problemer med: trafikksimulering og AI-en for navigasjon, offentlig transport, offentlige tjenster og dertil hørende kjøretøy, byspesialiseringer, og, og, og ...

 

Hadde alt fungert som det skulle og endra litt bedre, så hadde det vært fantastisk. Enn så lenge er det endeløs frustrasjon over ting som enten ikke fungerer ordentlig fra starten, eller som slutter å fungere etter en tids spilling.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

Joda, serverne begynner å stabilisere seg nå. Og det betyr at vi nå videre vil bli vitne til alt som er galt med selve spillet. Det er så fullt av bugs og feil og annet tullball at jeg ikke har sett maken. Omtrent ingenting fungerer som det skal når det kommer til stykket. Det er alvorlige problemer med: trafikksimulering og AI-en for navigasjon, offentlig transport, offentlige tjenster og dertil hørende kjøretøy, byspesialiseringer, og, og, og ...

 

Hadde alt fungert som det skulle og endra litt bedre, så hadde det vært fantastisk. Enn så lenge er det endeløs frustrasjon over ting som enten ikke fungerer ordentlig fra starten, eller som slutter å fungere etter en tids spilling.

 

Jeg gleder meg, overlykkelig over at jeg kansje endelig har lært leksa mi. Holde meg unna store titler som dette i starten.

 

Selv om alt hadde fungert som det skulle ville vel fortsatt spillet vært noe 'kort' pga de latterlig små bygrensene? Sammenlignet med tidligere titler da selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg, overlykkelig over at jeg kansje endelig har lært leksa mi. Holde meg unna store titler som dette i starten.

 

Selv om alt hadde fungert som det skulle ville vel fortsatt spillet vært noe 'kort' pga de latterlig små bygrensene? Sammenlignet med tidligere titler da selvfølgelig.

 

Om du hadde prøvd det, så hadde du fort innsett at dette ikke er et problem. Du kan ikke enkelt sammenligne med f.eks. SimCity 4, for i det nye så har du MYE mer å gjøre per areal. Men selvfølgelig, så lenge du tenker SimCity 4, så er det lett å bli veldig fort ferdig, for å si det sånn – altså fylle opp kartet med veier og soner.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

Kan dere komme med ytterligere oppfølgingsartikler, og innlegg for de som enda vurderer å begynne med spillet?

 

Kommer EA til å reparere spillet, eller legger de seg til å fikse kun det mest nødvendige og så la ting skure tro?

Lenke til kommentar

Poenget er jo at det Maxis har SAGT er at simuleringen av alt i byen skjer serverside. Dette er ifølge han som postet lenger oppe løgn for å rettferdiggjøre always online.

 

Maxis har ikke sagt de simulerer byen, men REGIONEN rundt byen din:

"? Spillet ble designet for flerspiller, vi simulerer hele regionen på serveren, så det er rett og slett ikke mulig,"

Lenke til kommentar

er fårsat ikkje løst mange av problemene som ødelegere spillet som elendig samarbeid mellom byer som bryter konstant som kan ødelege ein hel by (gjekk selv fra 270k til 140k pågrunn av mistet kontakt med nabo byene som gav strøm og kloak tiol "mega byen" )

 

spillet er mereller mindre uferdig på nettbasert delen, det mangler enkle ting som at det er umulig og finne ein spill fordi du må bla forbi 100 sider (jeg tuller ikkje) med spill som er fulle fra før , før du når kansje 1 spill som har ein by plass åpen

 

at dei undervurderte er dårlig unskyldning siden dei hadde problemer selv tilbake da pressen only og ser nå hvor smart det er og la dei bare spille bittelitt slik at dei fekk bra intrykk opp imot senere av spillet var låst i det stadiet der støre problemer dukker opp

 

akkurat nå er spillet uferdig og ganske simpelt, siden global marked ikkje er oppe gjør det til slik at kull og olje har lik 0 verdi imot jern

Endret av BonBattery
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvis de simulerer essensiell funksjon på sentral server har de vel nettopp funnet opp kuren mot piratkopiering ? :)

Lenke til kommentar

er fårsat ikkje løst mange av problemene som ødelegere spillet som elendig samarbeid mellom byer som bryter konstant som kan ødelege ein hel by (gjekk selv fra 270k til 140k pågrunn av mistet kontakt med nabo byene som gav strøm og kloak tiol "mega byen" )spillet er mereller mindre uferdig på nettbasert delen, det mangler enkle ting som at det er umulig og finne ein spill fordi du må bla forbi 100 sider (jeg tuller ikkje) med spill som er fulle fra før , før du når kansje 1 spill som har ein by plass åpenat dei undervurderte er dårlig unskyldning siden dei hadde problemer selv tilbake da pressen only og ser nå hvor smart det er og la dei bare spille bittelitt slik at dei fekk bra intrykk opp imot senere av spillet var låst i det stadiet der støre problemer dukker oppakkurat nå er spillet uferdig og ganske simpelt, siden global marked ikkje er oppe gjør det til slik at kull og olje har lik 0 verdi imot jern

 

"Bylogg" i hovedmenyen funker bra om du vil finne en ledig region

Lenke til kommentar

Jeg merker ingenting til at det har blitt bedre. Får ikke komme inn på serveren, selv om status er "tilgjengelig". Ofte kobler den seg til en annen server enn den jeg valgte, men pga. at spillet er lagret kun på serveren en startet spillet på hjelper ikke det.

 

Jeg har boikottet "always online" spill helt til nå. Simcity blir det første og siste "always online" spillet jeg kjøper. Får kose meg med Civilization 4 og andre klassikere viss alle spill blir online spill :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...