Gå til innhold

Klokket så ville ikke skjermen på igjen :S

Leetrune

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen ting som kan vere grunnen:

- du har svidd cpu

- du har for lite volt til å starte opp

- du kan ha ødelagt noe annet.

selv tror jeg at du har klokket så mye at maskinen ikke klarer å starte opp.

skur på maskinen. hold inne på knappen i 5 sek eller noe sånt. da skal den skru seg av og sette seg på defualt instillinger. start maskinen på nytt for å sjekke.

andre ting du kan prøve:

- resett bios.

- prøve cpu i en annen maskin, eller prøve en annen cpu i den samme maskinen.

Lenke til kommentar
noen ting som kan vere grunnen:

- du har svidd cpu

- du har for lite volt til å starte opp

- du kan ha ødelagt noe annet.

selv tror jeg at du har klokket så mye at maskinen ikke klarer å starte opp.

skur på maskinen. hold inne på knappen i 5 sek eller noe sånt. da skal den skru seg av og sette seg på defualt instillinger. start maskinen på nytt for å sjekke.

andre ting du kan prøve:

- resett bios.

- prøve cpu i en annen maskin, eller prøve en annen cpu i den samme maskinen.

ja, hvordan resetter jeg bios, jeg får ikke opp noe skjerm bilde i det hele tatt.

Jeg hadde bare 40 grader på prossesorn så jeg trur ikke den er svidd

Lenke til kommentar
ja, hvordan resetter jeg bios, jeg får ikke opp noe skjerm bilde i det hele tatt.

da har du sikkert bare litt for lite volt til cpu. stilte du opp volten når du klokket i det hele tatt?

du resetter biosen ved å ta ut batteriet en liten stund.

Lenke til kommentar

da har du sikkert bare litt for lite volt til cpu. stilte du opp volten når du klokket i det hele tatt?

du resetter biosen ved å ta ut batteriet en liten stund.

stilte ikke opp volt i det hele tatt
Lenke til kommentar
Mener du at jeg holder den in til maskinen slår seg av og holde den inn og ikke slippe den til den slår seg på igjen???

skur på maksinen med et trykk på på knappen.

skru av maskinen ved å holde inne på knappen i noen sekunder (5-6 sek.) til maskinen skrur seg av. slipp knappen.

prøv å start maskinen igjen ved et trykk på på knappen for å sjekke om det funker.

Lenke til kommentar
http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=149385&sid=55438d0f1a7beb5f52bea25d7a481e95

Jeg klokket littegranne så etter det nektet skjermen og slå seg på, har jeg ødelagt noe? Ossen kan jeg få "liv" i skjermen igjen? teste skjerm og skjerkort på en anna pc, det funket. Jeg stilte fsb fra 200 til 205 så klikka det altså.. uff, shit az.

Blir skremt når jeg leser slike poster. For det første, når man har et amd system, skal man være glad hvis man klarer å kjøre systemet sitt stabilt med en fsb på 200mhz(gjelder ikke xp3200+ da denne kjører med en fsb på 200mhz), når du da klokker fra 200mhz og opp til 205, og kaller det for litegrann, da, da...blir jeg :evil: , og når du på toppen av det hele ikke vet hvordan man re-setter biosen...Da burde du i første om gang ikke begynt med å klokke. Mener at på a7n8x så må man ta ut batteriet og kortslutte to pinner på hk med en jumper, først da blir bios resatt. Håper du får det til å funker igjen, kjipt med ødelagt utstyr, og neste gang..kjøp p4, klokker dritten ut av amd :green:

Lenke til kommentar

Tror nok det beste er å resette BIOS. Hvis du ser i manualen til hovedkortet så finner du nok en jumper som du cleare CMOS med. Det skal være 3 pinner på den, bytt den fra dens nåværende posisjon over til de to andre pinnene. La den stå i et par sekunder, ta den tilbake og start opp PCen. Da fungerer det sikkert :)

- Azton

Lenke til kommentar
Fant en pose med "Jumpers" her jeg, 3 bittersmå saker.

a7n8x-d_l.jpg

Hvor her skal jeg sette disse sakene?? me know nothing :p

På det bildet som du har lagt inn så er det en jumper like under batteriet.Det er denne du skal bruke for å resette BIOS på HK ditt,har selv gjort det mange ganger.

Sjekk manualen for videre fremgangs måte.

NB! Trekk ut stikk kontakten for du gjør noe med HK,for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Den med rød ring,er til å resette BIOS.

For å resette,trekk ut strømledningen,ta ut jumperen,sett den tilbake men denne gang så kortslutter du pin 2 og 3 (pin 1 er den som er nærmest batteriet og pin 3 er bortesrt fra batteriet),ta ut jumperen,set den tilbake til pin 1 og 2.Slå på maskinen,still inn BIOS.

Kan hende du også må ta ut batteriet fra HK når du resetter BIOS.Prøv med batteriet på du.

Lenke til kommentar
http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=149385&sid=55438d0f1a7beb5f52bea25d7a481e95

Jeg klokket littegranne så etter det nektet skjermen og slå seg på, har jeg ødelagt noe? Ossen kan jeg få "liv" i skjermen igjen? teste skjerm og skjerkort på en anna pc, det funket. Jeg stilte fsb fra 200 til 205 så klikka det altså.. uff, shit az.

Blir skremt når jeg leser slike poster. For det første, når man har et amd system, skal man være glad hvis man klarer å kjøre systemet sitt stabilt med en fsb på 200mhz(gjelder ikke xp3200+ da denne kjører med en fsb på 200mhz), :green:

Nå tar du i litt vel ? Alle mine xp prosessorer har klart 200+ FSB. Kommer helt an på minne og HK! Prosessoren har lite å si på FSB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...