Fotomiraculix Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Skulle starte maskinen, og oppstart ser normal ut til Windows 7 skal starte. Da kommer Windows is loading files..... og en svart skjerm der det er en "lademarkør" som går. Kommer så til Startup repair, Melding: "Startup Repair cannot repair this computer automatically" Diagnosis and repair dettails: Last successful boot time 3/3/2013 11:53:10 PM (GMT) System Disk = \Device\Harddisk0, Windows directory =F:\Windows, AutoChk Run =0, Number of root causes = 1. Følger så diverse sjekk med Error code = 0x0 (antar at det er 0 feil) Så kommer Root cause found: "Startup Repair has tried several times but still cannot determine the cause of the problem" Finish stenger maskinen. Har prøvd å starte maskinen med Windows 7 Professional DVD, Maskinen starter og jeg velger å reparere Win 7. Forsøker å gå til et restore point, men får følgende melding: "System restore did no complete successfully. Your comuters system files and settings were not changed." Details: "System restore failed while restoring the registry from the restore point. An unspecified error occured during system restore (0x80070002)" Hva er feil, og hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Har du skrudd av maskinen helt før den har blitt ferdig med Windows Update? Det viser at den siste feilkoden er tegn på at det er Windows Update som har skapet problemet. I så fall -> installere Windows på nytt er å foretrekke. Endret 14. mars 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Fotomiraculix Skrevet 13. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2013 Maskinen ble forlatt mens den oppgraderte. Jeg har en UPS tilkoblet bl.a. for at tilfeldige spenningsdropp eller bortfall ikke skal skape problemer av denne art. Det er i tilfelle Windows Update som har laget krøll. Ikke at maskinen ble skrudd av. Lenke til kommentar
Pinng Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg hadde et lignende problem på jobben. Det jeg gjorde var å brenne ut Win7-image på ei dvd-plate og slenge den inn i maskina. Install -> Repair. Det gjorde underverker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå