Gå til innhold

Kan 4G erstatte internett fra Canal Digital?

Anbefalte innlegg

Ser at ved bruk av chess superkontant så har jeg makspris på 10 kroner per dag på data, samt ingen kvote.

Dette vil bli billigere enn løsningen jeg har nå, men hvordan vil det bli i bruk?

Kan 4G måle seg med 70/10 linjen jeg nå har, både på opp og ned hastighet? Og vil det kunne brukes tilfrendsstillende til spilling, nedlastninger osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Høyere ping

- Sannsynligvis tregere trafikk etter nådd makspris/kvote

- Den teoretiske hastigheten til 4G når man sjeldent på vanlig privatavtale. Telenor har vel limit på 20 eller 25 Mbit om jeg husker rett. Kjenner ikke Chess sitt oppsett.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dårligere ping og bruksgrense med struping til 120 kbits er det som trekker ned. Hastigheten du oppnår kan variere. Ofte er det lagt inn en makshastighet i abonnementet, men jeg har selv målt hastigheten til over 60 mbits ned med Telenor, selvom makshastigheten jeg hadde på abonnementet mitt egentlig var 20 mbits.

At det kun er en makspris og ingen kvote og makshastighet på den maksprisen på 10 kr/dag høres ikke riktig ut da det slår alt av mobilt bredbånds-abonnement på markedet, men jeg sjekket vilkårene til superkontant og fant faktisk ingenting om det. Om det faktisk stemmer (ingen cap eller makshastighet) skal jeg jaggu skaffe meg det jeg og.

Lenke til kommentar

Det er nok riktig, selv om det ikke høres slik ut.

Men, som jeg nå ble opplyst om så er der ikke støtte for 4G, men kun 3G på dette kontantkortet.

Nå har jeg brukt mobilen som wifi når jeg har spilt blur og fifa online via xbox og dette har fungert overraskende bra. Noen grunn til at 4G skal fungere dårligere?

Nå har jeg ikke testet black ops 2 via mobilen, så mulig det er store forskjeller der, men det skal jeg få testet senere i dag bare for å være sikker.

Vedrørende ping, hva er bra og hva er dårlig ping? Bare tenker å få kjørt noen sammenligninger på canal digital og wifi via mobilen. Så hvilke sider bør jeg teste mot og på hvilken måte?

Lenke til kommentar

Jeg lånte noe 4G-utstyr levert av Telenor og i Oslo hadde jeg 26-27 i ping. Dette var med mobilt bredbånd, og hastighetene var faktisk konkurransedyktig mot linjer som 70/10 på den tiden.

I ettertid ser jeg at abonnementene har fått begrensninger i hastighet, men pingen skal fortsatt være lav.

Mvh Faller

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde 4G fra NetCom en periode og ping var bedre på 4G enn på ADSL-linja fra Telenor som jeg har nå, for å si det sånn.

Det som imidlertid trekker ned er volumbegrensningen og generell ustabilitet. Jeg mistet nettet ca. en gang per måned og måtte ha NetCom sin kundeservice til å resette profilen min for å komme på nett igjen.

Så lenge du klarer deg med 100 GB i måneden så er 4G i alle fall et OK alternativ til ADSL, men da må NetCom løse stabilitetsutfordringene de har hatt i alle fall.

-KJ

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Gammel tråd ser jeg men jeg tenker å gjøre det samme som trådstarter. Har mobil abb uten begrensinger på databruk å lurer på å kjøpe en Huewai mini trådløsrouter med plass til simkort med 3/4g. Ser de ligger på rundt 1300kr på komplett. Skal eventuelt brukes mest til AppleTv,netflix og streaming til musikkanlegg. Har dere noen nye erfaringer på det året som nesten har godt?

Lenke til kommentar

4G med grei signalstyrke bør vel kunne klare å streame Netflix o.l greit nok, men med 3G kan du nok glemme det, hvertfall med nogenlunde god kvalitet....

Dette er ingen påstander, da jeg ikke har noen særlig erfaring med akkurat dette opplegget, men bittelitt med 3G, som ikke var brukbart til å lese VG med omtrent en gang...:p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt inn AppleTv og stereoanlegg føre jeg viste om det ville fungere eller ikke? Trodde bare sånne dingser måtte ha et trådløst nett å bare ikke delt wifi fra en iPad? Var derfor jeg lurte på en sånn Huewai minitrådløs router for å få ting til å fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...