DynamicPower Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Jeg har et ganske så lavt HDPLEX H5.S HTPC kabinett, og fant nettopp ut at mine nyinnkjøpte Kingston HyperX Beast minnebrikker er noen mm for høye for at jeg skal klare å få på topplokket til kabinettet. Er det en mulighet å dra fram vinkelsliperen og ta av litt her, eller er det dumt? Er jo bare metall.. Endret 10. mars 2013 av DynamicPower 1 Lenke til kommentar
otl Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Jeg har nå fjernet heatsinken på disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618010 men slapp å bruke vinkelsliper... De har nå satt de sammen på et vis så må vel være litt enklere å fjerne de, metoden hørtes ganske drastisk ut Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 ikke vurder vinkelsliperen, plukk av kjøleren heller! Lenke til kommentar
DynamicPower Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2013 Tok bare et kjapt overblikk og så ingen skruer, men hvis det er mulig å fjerne de så er det vel det beste. Men er dette for kjøing, og i så fall hvordan vil det bli uten disse da? Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg er ganske sikker på at de ikke trenger kjølingen. Spesielt hvis du ikke kjører på maks oppgitte frekvens og timings. Kjør 1600 eller 1800 og lavere spenning. Men sjekk gjerne om de blir varme. Lenke til kommentar
DynamicPower Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg er ganske sikker på at de ikke trenger kjølingen. Spesielt hvis du ikke kjører på maks oppgitte frekvens og timings. Kjør 1600 eller 1800 og lavere spenning. Men sjekk gjerne om de blir varme. Men Chipset/Hovedkort støtter opp til 2400, og disse AMD APU'ene drar godt nytte av dette. Skal ta en titt og se om "kjøleribbene" kan fjernes senere idag, og i så fall prøve dette og følge med på temperaturen. Hva er normal temp og maks temp jeg bør tillate? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg har et ganske så lavt HDPLEX H5.S HTPC kabinett, og fant nettopp ut at mine nyinnkjøpte Kingston HyperX Beast minnebrikker er noen mm for høye for at jeg skal klare å få på topplokket til kabinettet. Er det en mulighet å dra fram vinkelsliperen og ta av litt her, eller er det dumt? Er jo bare metall.. Hva med å benytte deg av angrefristen og returnere dem, og istedet kjøpe et sett som ikke bygger så høyt? (Forutsatt at du har en angrefrist å benytte deg av, da.) Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Du mister sikkert garanti om du tar av varmesprederne. Hvis du føler du trenger noe kjøling: http://www.ebay.com/itm/Memory-Cooler-Heat-Spreader-Heatsink-Shim-DDR-DDR2-RAM-/170587654088?pt=US_Memory_Chipset_Cooling&hash=item27b7d107c8 Hva slags temperatur som er maks vet jeg ikke, burde ikke være vanskelig å finne ut. Jeg ville prøvd å kjenne på en av de svarte minne pakkene mens de var i bruk, og søkt på google hva som er grei temperatur på ram. Lenke til kommentar
DynamicPower Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2013 Takk for alle svar og tips! Heatsink'ene var bare festet med dobbeltsidig teip, de er nå tatt av og nye er bestilt fra eBay (de som Stedanus linket til). Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Så mye jobb og ødelagt garanti hvor du bare kunne levert de gamle og bestilt nye, haha. Lenke til kommentar
DynamicPower Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Flere grunner til at jeg ikke benyttet meg av angreretten: 1. Ville ikke sitte uten PC til jeg får nye nå som jeg har nybygd PC, skulle jeg sendt inn gamle og kjøpt nye så må man jo regne med 3-5 dager hvis jeg finner noe som er på lager. 2. Det er meget begrenset med 2400Mhz 8GB (2x4, har bare to slots på hk) i denne prisklassen, og ingen av de under 1000 kr er lave nok uansett (mine kostet 470 kr). 3. Kostnaden med å sende inn gamle og kjøpe nye som er vesentlig dyrere + frakt i tillegg gjør at jeg driter i garantien, kan kjøpe disse 2 ganger til for det som det hadde kostet meg å kjøpe de "perfekte" minnebrikkene Sånn bare for å smøre det inn, hadde ikke giddet å skrive dette om du ikke hadde kommet med kommentaren Endret 11. mars 2013 av DynamicPower Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå