Heika98 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Enig med Tan28. Hvis jeg hadde brukt så mye penger på PC hadde jeg custom vannkjølt den. Velg da ett kabinett som har godt potensiale for vannkjøling. Corsair 600t eller 650d er ikke det. Jeg snakker om kabinetter som f.eks. LD cooling PC-V8 (jeg ville ha valgt reversed modellen). Ville også valgt corsair dominator ram da de kan vannkjøles. Ville også hatt skjermkortet i loopen. Kjøp da en med ferdigmontert water block som f.eks. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=767198 Bytter du selv mister du garantien, og du risikerer å ødelegge kortet. Du kan lære hvordan du setter opp et vannkjøling går du på youtube og søker på "linustechtips water cooling guide). Slik jeg lærte det. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Har du noen gang satt opp custom vannkjøling Heika?.... Støtter på en måte forslaget om custom vannkjøling, men det blir fort dyrt for vannkjøling av skjermkort, CPU og RAM (ikke nødvendig) Endret 13. mars 2013 av Kabom Lenke til kommentar
Jaffacake Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Har jeg anbefalt noe??? Ehhh, nei. Jeg kom bare med et forslag. Han skrev jo "...best mulig for den saks skyld...". Når noen skriver "best mulig..." så tar jeg det bokstavelig. Alle kan finne veien til komplett og sortere etter dyrest. Betyr ikke at det er best. Tingene du har foreslått suger. 1 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Nei, kanskje ikke nødvendig, men jeg sire bare hva jeg ville ha gjort. Det holder å starte med vannkjøling av CPU. Så kan hal legge andre ting i loopen senere. MEN, hvis han ikke har tenkt å klokke er det ingen vits å vannkjøle. Da holder det egentlig med en luftkjøler. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Luftkjøler holder da til overklokking det å. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Alle kan finne veien til komplett og sortere etter dyrest. Betyr ikke at det er best. Tingene du har foreslått suger. Å hva mener du jeg har foreslått det dyreste av??? Hvilke komponenter er det som "suger"??? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Revodrive'n er egentlig ikke så bra. G19 er overpriset membrane tastatur. Råtte musa er også overpriset. 1200W er overkill for et skjermkort 3770K er ikke noe vits når PCen bare skal bli brukt til gaming. Der. Litt tynne unnskyldninger, men man kan få til "bedre" for lavere pris. 3 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Revodrive'n er egentlig ikke så bra. G19 er overpriset membrane tastatur. Råtte musa er også overpriset. 1200W er overkill for et skjermkort 3770K er ikke noe vits når PCen bare skal bli brukt til gaming. Der. Litt tynne unnskyldninger, men man kan få til "bedre" for lavere pris. Ut i fra tester og anmeldelser jeg har lest så er revodrive den råeste SSDen på markede. Har noen kompisser med G19 og de sier det ikke finnes noe bedre. Må si selv at jeg synes det er ganske bra selv om det er membrane. Jeg kan ikke noe for at R.A.T 7 er overpriset. Da må du klage til Mad Catz. Ja jeg er enig i at 1200w er for mye. Hadde først to skjermkort i forslaget mitt, men så endret jeg det til ett av en eller annen grunn. 3570k holder vel egentlig til gaming. Men siden han skrev "best mlig for den saks skyld..." tenkte jEg at han heller ville ha 3770k. E'kke så stor forskjeld i ytelse hvis du klokker. Lenke til kommentar
VH97 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Ikke bygg selv, kjøp deg heller en Mac. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Her er et forslag for 23K http://www.komplett....7D-18BA6D3C89C3 EDIT: Ikke bygg selv, kjøp deg heller en Mac. Troll harder Endret 13. mars 2013 av arni90 3 Lenke til kommentar
otl Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=648274 http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=776111 Kan du jo flytte handlekurven til arni90 til mpx for å spare noen kroner eller kjøpe 3770k Endret 13. mars 2013 av otl Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Ikke bygg selv, kjøp deg heller en Mac. Er du seriøs??? Mac er for amatører. Mac er elendig til gaming. 1 Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Har jeg anbefalt noe??? Ehhh, nei. Jeg kom bare med et forslag. Han skrev jo "...best mulig for den saks skyld...". Når noen skriver "best mulig..." så tar jeg det bokstavelig. Vet du om noen SSDer som er bedre en OCZ Revodrive??? Nei, det finnes ingen. Skal du ha tilnærmet ytelse må du ha minimum 4 SSDer, og det blir raskt mye dyrere hvis du skal bruke gode SSDer. På hvilken måte "suger" 680. Blir den av en eller annen rar grun for svak for deg... kjøp en til og sett den i SLI. Det er ingen spill som trenger ytelen til Titan. Skulle han ha hatt Titan eller 690 hadde budsjettet hans sprengt. De koster over 7000,-. DET er unødvendig. PSU... kjøp en mindre da vel. Kjekt å ha strøm til eventuelle oppgraderinger i fremtiden. 800W hadde kanskje holdt, men det er bedre med alt for mye enn med litt for lite. SSDen foreslo jeg bare som et alternativ til RAID0 med vanlige SSDer, Revodrive bruker også RAID0. Foreslo kanskje feil Revodrive. http://www.komplett....aspx?sku=657314 denne hadde kanskje vært et bedre forslag. To slike http://www.komplett....aspx?sku=751465 hadde kanskje vært et alternativ til 680en jeg foreslo. Du ser nå i signaturen min, jeg kjører 660 og synes det er kraftig nok. Suger 680 eller revodrive? Nei. Gir det best ytelse til 23 tusen? Absolutt ikke. Er du seriøs??? Mac er for amatører. Mac er elendig til gaming. Woosh. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Forslaget Arni90 har lagt ut er nok det beste kjøpet til 23K. Tror nok jeg ville ha spandert noen kroner ekstra på 3770K når man først skal bruke så mye penger på PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå