Haugezz Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Hei Trenger litt hjep ang. port-forwarding... Oppsettet: Inteno Router - D-link DIR 655 Inteno routeren blir brukt med trådløs i nedeetsjen, Det går kabel fra den og opp til D-link'en. Fra d-linken er jeg koblet til på kabel og wifi... Porten er open i min brannmur, i Dlink routeren, men ikke Inteno routeren. Det jeg trenger hjelp til: Opne porten i Inteno routeren slik at jeg kan ha en server på Min data, som er koblet til D-link'en. Gjøre ip adressen til D-link roueren til en statisk. Forwarde porten i Inteno routeren -> til D-link'en... Litt dårlig skrevet, takker for all hjelp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Du kan logge inn på http://192.168.0.1 og sjekke hvilken adresse og gateway som står på WAN (internettport på DIR-655). Sett så den samme adressen og gateway som statisk IP. Deretter åpner du porter til den ipadressen i Inteno. Alternativt så setter du opp DIR-655 som aksesspunkt og switch ved å følge oppskrift i signaturen min (nettverkstips). Deretter åper du port i Inteno eller bruker UPNP (automatisk portåpning) i Inteno og PC. Lenke til kommentar
Haugezz Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Ip-en til Dlinken er nå statisk. Porten står open i routeren, men i det siste feltet står det: Remote Host Det er der jeg skriver min egen Ip ? Isåfall, Ip'en går inn, Router'en Rebooter, Sjekker om portene er åpene... Det er dem ikke, Ip'en min har endra seg på den tida Router'en reboota..... Endret 11. mars 2013 av Anders_Hau Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Hvis du skal bruke det klart mest tungvinte oppsettet med to routere, så bør du sette statisk IP både på D-link og PC. Deretter må du åpne porter i begge to. I routermodemet må du da åpne porten mot adressen på internettporten til D-link. Oppskrift på portåpning finner du på http://portforward.com. Alternativt kan du følge tipset om å sette opp D-link som aksesspunkt og aktivere UPNP. Da vil portene åpnes automatisk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå