Gå til innhold

oppgradering i ram

Anbefalte innlegg

hei, jeg har nettop kjøpt ny pc men vil også gjerne gjøre den gamle raskere med å eventuelt bytte prossesor og ram, først ram den har 2 gb ram og jeg vil oppgradere til 4 gb. jeg har browsa i flere dager på komplett nå , komplett har en måte der du kan finne ut hvilke brikker du kan bruke, for du kan skrive in ka model og ka type pc det er btw laptop og dei ram brikkene eg har i står det pc5300 men når eg har skrevet in alt på komplett kommer det fram noen med pc6400 og lurer på om desse faktisk vil fungere i min pc siden eg skreiv kva model og alt det var, men dei i pcen er 5300 så takk for alt på forhond sorry vis teksten blei lang

forresten begge de nye eg skal sette in er 6400

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok benytte de brikkene som blir anbefalt helt greit, men vil vel ikke få noe utbytte av at de tåler en høyere klokking. Men mer minne, det vil du jo få. Det er hovedkortet ditt (og prosessor) som bestemmer hvilke frekvenser minnebrikkene dine kan kjøre på - at brikkene tåler mer, betyr ikke at du ikke kan bruke dem. Men ikke bland nye og gamle brikker, hvis de er forskjellige. Bruk kun de nye.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan nok benytte de brikkene som blir anbefalt helt greit, men vil vel ikke få noe utbytte av at de tåler en høyere klokking. Men mer minne, det vil du jo få. Det er hovedkortet ditt (og prosessor) som bestemmer hvilke frekvenser minnebrikkene dine kan kjøre på - at brikkene tåler mer, betyr ikke at du ikke kan bruke dem. Men ikke bland nye og gamle brikker, hvis de er forskjellige. Bruk kun de nye.

Det er snakk om kun å bruke nye da, for leste eit forum der ein mann hadde blanda ei ny og ei gammel brikke og opplevelses greiene i windows hadde sunket

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...