Kyrre S. Skrevet 10. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2013 Jeg har i dag et MSI GTX580. Jeg kan muligens få tak i et meget rimelig Evga GTX580. Vil disse to kortene fungere (bra) i SLI, eller må man kort fra samme produsent? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Ok .. Dette leder til neste spørsmål. PCIe portene jeg ønsker å bruke gir x16 og x8. Er det vesentlig forskjell på SLI på x8 ift x16? Grunnen til at jeg ikke kan bruke x16 / x16 er at jeg har en OCZ Revodrive i en av portene, som krever minimum x4, og hvis jeg setter PCIe portene til x16 / x16 får jeg bare x1 på den siste. Jeg må altså sette dem opp x16 / x8 / x8. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Det går fint og vil ikke begrense i særlig grad. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Skal gå veldig fint, var ikke noe merkbart forskjell da jeg testa 7950 crossfire x16/x8 vs x16/x16. Ytelsesmessig er 580 litt under 7950, så det vil ikke være noe problem her. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Flott. Da skal dette testes. Hvis det fungerer "in real life" og ikke bare på papiret, kan jeg kanskje slippe å bytte skjemkort på en stund. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 580 sli sparker fortsatt godt fra seg, men det er visse problemer sli fører med seg også. 5xx serien til nvidia er ikke like bra når det kommer til microstuttering når man kjører sli som 6xx serien. Men eneste løsningen er bare å teste ut. Er du fornøyd, så kan det holde en god stund til. Det er iallfall den billigste løsningen for mer fps i spill. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Hvordan funker 400-serien mot 500/600-serien da? Noen aning? Har selv ikke vært plaget overhode med MS (Microstuttering) som jeg valgte å kalle det akkurat nå på 400-serien akkurat, men greit å vite om 500-serien er dårligere. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg har ikke testet 4xx serien, så jeg har ingen anelse her. Også er microstuttering veldig subjektivt. Noen kan leve med det, mens andre kan ikke fordra det. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Tja, jeg vil ikke (med forbehold som det heter) si at f. eks. GTX 580 SLI har store problemer med MS. På en annen side, kanskje jeg ikke er så følsom for det da jeg er veeeeeeldig nærsynt. Har ikke opplevd noe særlig av MS med mine 2 x GTX 580. Btw, kjører 2560x1440 på 27" Dell IPS skjerm. Edit: Har også hatt GTX 460 SLI og HD 4870 CF, ingen voldsomme problemer, kanskje mer med 4870 CF. Har også HD 5870 Mobility CF på laptopen, går greitt det. Men som sagt, veeeeeldig næææærsynt. Endret 11. mars 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg har hatt CFX på 5870. Det var for mye MS for min del. Jeg er spent på 580 ... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2013 Ja, det virker som om det er et desidert størst problem på CF, etter erfaringer på formet i hvert fall. Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 12. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2013 Hvordan funker 400-serien mot 500/600-serien da? Noen aning? Har selv ikke vært plaget overhode med MS (Microstuttering) som jeg valgte å kalle det akkurat nå på 400-serien akkurat, men greit å vite om 500-serien er dårligere. Vis man skal spille Crysis 3 så er det bare å glemme 400 serien til nVidia, da kan man kun spille på low settings, eller så henger spillet seg i SP og MP delen når det skjer masse på skjermen.Jeg gikk ifra GTX 470 til HD 7950 pga Crysis 3. Så 400 serien til nVidia funker enda men vil slite med nyere titler som kommer ut i år. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Vis man skal spille Crysis 3 så er det bare å glemme 400 serien til nVidia, da kan man kun spille på low settings, eller så henger spillet seg i SP og MP delen når det skjer masse på skjermen. Jeg gikk ifra GTX 470 til HD 7950 pga Crysis 3. Så 400 serien til nVidia funker enda men vil slite med nyere titler som kommer ut i år. Det høres ut som om du har hatt driverproblemer med ditt GTX 470 her, og vi vet jo alle at Nvidia ikke har driverproblemer... At en tre år gammel skjermkortserie begynner å slite med dagens spill er jo ganske naturlig, men jeg tror ikke GTX 470 er så utdatert at det kun takler Crysis 3 på Low. Endret 12. mars 2013 av arni90 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Vis man skal spille Crysis 3 så er det bare å glemme 400 serien til nVidia, da kan man kun spille på low settings, eller så henger spillet seg i SP og MP delen når det skjer masse på skjermen. Jeg gikk ifra GTX 470 til HD 7950 pga Crysis 3. Så 400 serien til nVidia funker enda men vil slite med nyere titler som kommer ut i år. Neeeida. ^^ Low blir ikke aktuelt engang. Vi får nå se. Blir ferdig med PCen om en 2 ukers tid, så får jeg se hva jeg får med eksperimentelle bygget med GTX 400-serien. Målet er å slå Titan, GTX 690 eller enda bedre, to GTX 680'er i SLI på stock hastighet. Hvordan? Et par monstrøse radiatorer, 2 HP kompressor, vannblokker, og to GTX 480'er og en GTX 470 for Såkalt "Hyper-SLI " kobling. Men nå går det altså i lydisolering og thermisk isolering. Bla: 1,5cm treplate + 3cm lydisoleringsplate + 1cm isolasjon + 0,7cm treplate igjen. Totalt ca 5-6cm isolering på alle 5-6 vegger håper jeg begrenser den ikke alt for lave støyen dette makkverket produserer. Og så slipper jeg alt turbo-tull og TDP begrensinger. Har et GTX 470 plain jeg alltids kan teste Crysis 3 på, men er rart om det funker sååå dårlig. Endret 12. mars 2013 av Andrull Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 12. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2013 Siste driver versjon, og minimum recommended er GTX 460. Skal man spille på recommended så må man bruke GTX 560. Til og med nVidia Experience kikka på at jeg brukte et GTX 470 kort, så jeg kunne "ikke" spille på recommended. Så teste ut den og den pushet meg rett ned på low på alt sammen, så tenkte at dette kan ikke stemme. Setter alt på medium og spiller litt, og under single player så låser spillet seg under en loading scene etter at man har skutt kanonene til Cell tower, og det fortsetter å låse seg når det skjer sykt mye på skjermen. Testet eldre drivere og til og med siste beta driveren, så det er nok ikke noe driver problem. Tenkte også på om det kunne være en svakhet i spillet, men det var det ikke. Satte alt ned på Low og startet scenen der det først låser seg og alt loader normalt. Så det endte med at jeg ga F og bestilte et nytt skjermkort ettersom at jeg har kjørt på med en upgrade av HW noen uker tidligere. nVidia 400 serien er for svak for å spille Crysis 3 på alt på medium, trodde selv at GTX 470 kortet mitt skulle takle dette på medium, men nop. Skjermkortet var til og med på stock clock pga jeg trodde også at det hadde noe med overclocken, men nope. Låser seg. Tempen var aldri over 60C heller. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2013 Det kan være det var en form for bug, for det er nå ikke slik at spillet skal klikke eller bugge seg uansett hvor svak eller kraftig maskinvare du har. Det vil bare kjøre med lavere ytelse såfremt du har støtte for korrekt API/shader-versjon. Mulig det er en innstilling den ikke liker. Kan sikkert se om det samme skjer hos meg, og om det er en spesifikk innstilling som fremprovoserer buggen. For GTX 470 er jo strengt talt kraftigere enn GTX 560, og bør derfor kunne kjøre recommended settings, uansett hva disse "auto-programmene" antyder. Satser egentlig på å kjøre alt på Ultra/high og høy oppløsning (ingen AA) med riggen, men om det er en form for bugg eller noe som forårsaker problemer så blir jeg skuffet. For det SKAL ikke være slik. Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 12. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg spilte med alt på medium og AA, oppløsning var 1920x1080, og jeg stusset veldig selv, men testet nVidia Experience og den ble avinstallert rimelig fort da den ikke gjør noe annet en noobifisere brukere. Jeg testet 3 drivere 2 av de var WHQL, siste var en beta driver. Jeg spilte også på single GPU, ikke noe SLi på meg. Så ja jeg syns det er rart at et GTX 470 skal slite og ikke et GTX 560. Når det låste seg, så prøvde jeg ulike grafikk instillinger, ut i fra medium settings osv... Men spillet låste seg uansett. Helt til jeg gikk ned på Low så gikk alt helt knirkefritt, FPS var da på 60+. Så veit a F, jeg testet ut masse forskjellig bare for å spille det på medium. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2013 På nettet så så jeg det også var noen videoer av folk med bla. GTX 480 som spilte på very High og fikk rundt 35-45 FPS, uten at det var noe som helst vitenskapelig eller statistisk satt opp. Nei, jeg skal nå få snart sjekket at GTX 400-serien fortsatt lever i beste velgående. Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 12. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2013 Jepp gjør det også får jeg en tilbake melding, for jeg vet at GTX 470 fortsatt har noen leveår til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå