FYR5TeN Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Hei fotofolk! Jeg er ganske ny og nysgjerrig på å starte opp med fotografering nå, da med speilreflekskamera. Har liten til ingen erfaring som tilsier at jeg har noe form for kunnskap til hva som er et godt nybegynner kamera, objektiver o.l Derfor, spør jeg dere som har erfaring og kunnskap som dere ønsker å dele med meg. Jeg ser for meg at jeg vil bruke rundt en 5-8000kr da inkl batteri,objektiver, kamerahus, batterier og SDkort. ikke krisebanan om jeg må bestille over nett eller butikk som f.eks fotovideo. Setter selvfølgelig kjempe pris på alt av tips og erfaringer dere ønsker å dele med en nykommer. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Hva skal du ta bilder av? Hvorfor akkurat speilrefleks? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Kjøp det kamerahuset du har mest lyst på og som sitter best i hånden din. Om du kjenner noen du kan låne objektiver av er det ikke dumt å gå for samme system som dem. Når det kommer til objektiv så kan du enten kjøpe hus med et kitobjektiv av helt grei kvalitet, eller du kan kjøpe kun kamerahus og legge litt mer penger i objektivet. De typiske kitobjektivene er ikke toppkvalitet, men de leverer gjerne helt ok. Det som det ofte er spart på er byggekvalitet og lysstyrke. Selvfølgelig er ikke bildekvaliteten like god som objektiver til 10 ganger prisen, men den er ikke nødvendigvis dårlig heller. Har du litt ambisjoner så vil du uansett ønske deg flere og bedre objektiver, og det kan være greit å begynne på denne samlingen med en gang. Finn ut litt mer av hva du ønsker og hvilket system du går for, så vil du helt sikkert få masse tips om gode objektiv her. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Hei! Jeg skal prøve å anbefale deg et godt kamera innenfor ditt budsjett som passer de fleste typer bruk. Dette er med forbehold om at du liker god ergonomi og et godt kameragrep som gjør det godt å holde i. Det har også god opptakshastighet og svært god bildekvalitet. Dette er ikke et kamera folk flest har slik som 550D osv. Dette har mer proffe funksjoner og en grei autofokus. Canon EOS 60D med 18-55mm IS II objektiv Som du ser er dette på Elkjøp, så du kan gå innom og holde litt i det osv. Dette kameraet er nok noe av det beste til prisen rent teknisk sett. Er du av typen som ønsker et mindre kamera som er mer diskret og som fortsatt tar knakende gode bilder kan jeg anbefale dette: Panasonic LUMIX DMC-G5 med 14-42mm objektiv Sammen med Olympus Zuiko MFT 45mm 1.8 har du en knakende god kombo Endret 11. mars 2013 av IceBlitz Lenke til kommentar
UAL Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Sjekk denne tråden : http://www.diskusjon...owtopic=1490149 Der kan du kanskje finne endel svar på spørsmålet ditt . Endret 14. mars 2013 av uffe1103 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå