Gå til innhold

Hva håper du vi får se i Battlefield 4?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke spillt så mye HC siden jeg hoppet over på PC, men på PS3 var det sjeldent at jeg ble tatt ut av Jet når jeg var infantery på HC. På normal og PC skjer det nesten hver runde at en Jet spotter meg fra mils avstand og skyter meg i filler.

Lenke til kommentar

Å ja, det er mange endringer og nye features jeg håper på skal komme med neste Battlefield-spill.

• Commander-posisjon eller lignende slik det var i BF2, men helst ikke akkurat det samme.
    • Jeg ser for meg en "vanlig" spiller med tilgang på en alternativ commo-rose, der man:
      • Kjapt kan velge defend/attack order på flagg eller et strategisk punkt/område som kan være hvor som helst. Et kart popper umiddelbart opp og man velger bare hvor man skal sette ordren, og dersom man velger å sette ordren utenom et flagg bør størrelsen på dette området være avhengig av størrelsen på kartet. Squadleader må fortsatt få sette egen ordre, men følger man Commander sin ordre får man poeng for dette også.
      • Får valg som gode gamle supply-drop og UAV. Men samtidig som man må fjerne dagens Mortar fra spillet må et alternativ legges til Commander, med valg mellom skade og røyklegging slik som Mortar fungerer i dag, men kraftigere og sjeldnere. Når valgt popper det opp et kart og man bare velger hvor man vil ha det man har valgt.

[*]Siden jeg helst ønsker at Commander skal ha mulighet til å delta på slagmarken sammen med resten av laget og i tillegg ha mulighet for å sanke poeng med Commander abilities må det balanseres mot noe annet som f. eks. mindre poeng for kills, lengre respawn eller noe slikt. Det bør og være en greit lang recharge-tid på det meste.

[*]Fjern dagens SOFLAM fra Recon-klassen og erstatt den med en håndholdt lasermarkør med raskere og mer effektiv virkning, men med kortere rekkevidde for å oppmuntre til mer aktiv deltakelse.

• Få tilbake Ghillie suits, men som valgbar uniform slik vi er vant med.

[*]Fjern Mortar fra Support-klassen (som nevnt tidligere) og erstatt den med noe annet. Jeg er usikker på hva dette kan være, men jeg tror kanskje håndholdt røykgranat kan være ypperlig. Håndholdt røykgranat bør kanskje ikke gis til alle klasser siden det kan bli for mye av det gode.

[*]Ellers liker jeg egentlig at det er få kits å velge mellom, men at man kan velge loadout etter spillestil, motstand, kart og whatever.

[*]Mer variasjon i kart ved launch. BF4 vanilla trenger bykart, skogkart, ørken og snø, med medfølgende valg av uniformer og utseende på kjøretøy.

[*]Flere factions. Dersom det går greit å lage et spill med amerikanere mot russere, bør det være greit å involvere f. eks. Iran, Kina og kanskje Storbritannia også uten at det blir for politisk ukorrekt.

[*]Mer Destruction. Ødeleggelse bør gjøre vesentlige endringer på kart, for eksempel bør det bli vanskelig å gå gjennom trange gater dersom bygningene har falt halvveis sammen.

• Egentlig ønsker jeg total ødeleggelse samt at alle hus og bygninger bør være fullt mulige å gå inn i og igjennom, men jeg skjønner at dette kan være teknisk vanskelig å gjennomføre og at det kan gå på bekostning av balanse.

[*]Fjern mulighet for infanteri å hoppe ned fra høye bygninger og så videre uten fallskjerm, i alle fall i Hardcore (umuliggjør kart som f. eks. Damavand Peak rush). Dette fordi det er rett og slett teit å se på alle fallskjermhopperne rundt om kring.

[*]Mulighet for å se fire mode på våpen i Hardcore. Det bør i alle fall være mulig å ta en kjapp titt på selve våpenet for å se hvorvidt det er stilt inn på fullauto eller ikke.

[*]Noe større variasjon i kjøretøy fra launch, da tenker jeg spesielt på Tank Destroyers og fly spesialisert for luft-bakke.

[*]Høyere score for squad-spill og lagarbeid. Dette trenger flere insentiver slik at det virkelig lønner seg å spille sammen selv om man spiller på en random server med fremmedfolk.

[*]Litt lengre tid for unlocks, men ikke slik det var i BF2 der det tok lang tid før man fikk essensielt utstyr. Jeg ser for meg at tiden for å unlocke enkelte våpen tar lengre og lengre tid.

• Eksempel: man unlocker de to-tre første våpnene i en klasse i løpet av noen timers spilletid, mens så tar det lengre og lengre tid og for å unlocke siste våpen må man spille ganske lenge.
    • Spesielt non-kit våpen bør det bli lengre og lengre tid i mellom slik at man gjerne unlocker noe når man når det som i dag tilsvarer rank 60-70, men totalt sett bør man ha unlocket 80-90% av våpnene i løpet av de første to-tre månedene med spilling.

[*]I tillegg til dagens Squad Specs bør man kunne velge en som er helt individuell og som har både positiv og negativ effekt og som stacker med Squad Specs, for eksempel:

• +5 HP / -10% movement speed
    • +5 HP / +10% reload time
    • +10% movement speed / -10 HP
    • -50% spotted time / -50% spot time
    • Samt mulighet for ikke å velge noe, det nøytrale alternativet.

Alt dette er selvsagt ikke helt grundig gjennomtenkt og det er mye annet jeg også kunne tenkt meg (spesielt rent teknisk som innebygd voice etc) - aller helst at vi går tilbake til 2. verdenskrig, Vietnamkrigen eller lignende...

Lenke til kommentar

Noen ting jeg håper at ikke følger med eller blir endret fra BF3 er:

1: Suppression, synes dette kanskje må være det tåpeligste påfunnet noensinne, er mest et irritasjons moment synes jeg.

2: Nerf Claymore, eller helst bare fjern det.

3: Bluetint, trenger vel ikke si mere om det.

4: Kun Scopeglare visst sola skinner mot deg.

5: Nerf sola litt, eller gi oss solbriller som et valg.

6: Ikke tillatt med fast vehicle spawn på serverene, det ødelegger balansen helt.

7: Ingen autorepair på vehicles, med mindre du bruker maintance perken.

Lenke til kommentar

Det er allerede ubalansert visst du ikke har noen unlocks på tanks. Møter du på en som er like god i tanks å har reactive armor, så er du dømt til å tape en front mot front kamp.

Spotting burde bare bli fjernet synes jeg. Uten spotting hadde nok folk brukt litt andre sikter enn bare RDS på de største brettene. Da måtte man ha valgt spillestil på forhånd, skal jeg ha et sikte som er bra på langt hold, eller på kloss hold eller velge noe som er ganske bra på alle avstander.

Du får dessuten eliminert autospot cheats :)

Endret av Kim Spartacus
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske vi kunne få noen maps som var en slags blanding av Close Quarters og Aftermath. Dvs. store inneområder i tillegg til litt uteområder. Hadde vært helt enormt om man kunne gå inn i alle bygninger og at det var strategiske punkt inne i noen bygninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...